اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 28, 2012
16:41 جمعه، 8ام دیماه 1391
کد خبر: 52359

دی ماه امسال پروانه اپراتور ارایه خدمات چندرسانه ای اعطا می شود

 

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: پروانه اپراتوری فعالیت خدمات چندرسانه ای اواخر دی ماه یا حداکثر بهمن ماه امسال اعطا می شود.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مهدی اخوان بهابادی در جمع خبرنگاران افزود: این اپراتور ارایه خدمات محتوایی را طی مدت زمان مشخصی در کشور ارایه خواهد کرد.
وی، پروانه اعطا شده به اپراتور چهارم را برای اجرای فیبر نوری در کشور عنوان کرد که خدمات و سرویس ارایه نمی دهد ارتباطی با اپراتور ارایه خدمات چندرسانه ای در کشور ندارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، مشکل اصلی در کشور را نوع فناوری که قرار است سرویس روی آن عرضه شود، ندانست و گفت: مشکل  اصلی از سرویس است که باید این سرویس ها و خدمات در کشور ارایه شده و توسعه یابند.
وی با اشاره به تغییر نام پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه فضای مجازی و انتقال آن به مرکز ملی فضای مجازی گفت: این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشگاه ارتباطات، فناوری اطلاعات، امنیت و مدیریت است که باتوجه به ماهیت فعالیت های مرکز ملی فضای مجازی، پژوهشکده فضای مجازی نیز به ساختار پژوهشگاه ملی فضای مجازی افزوده می شود تا عملا موارد مورد نظر مرکز ملی فضای محازی را پوشش بدهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.