اپراتورها

تلفن همراه

December 28, 2012
16:52 جمعه، 8ام دیماه 1391
کد خبر: 52365

یک میلیارد و 100 میلیون چینی موبایل دارند

 

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تعداد کاربران این کشور را بیش از یک میلیارد و 100 میلیون نفر اعلام کرد.
براساس گزارش وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور هم‌اکنون یک میلیارد و 104 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که این رقم در طول یازده‌ ماهه سال 2012 با رشد 118 میلیون نفری همراه بوده است.
 
بر این اساس هم‌اکنون 82 درصد مردم چین از تلفن همراه استفاده می‌کنند. تعداد کاربران چینی که از سرویس‌های شبکه نسل سوم استفاده می‌کنند 220 میلیون نفر اعلام شده که 20 درصد کل کاربران موبایل این کشور را تشکیل می‌دهد. کاربران سرویس‌های پهنای باند هم در طول 11 ماهه سال‌جاری میلادی 03/24 میلیون نفر افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش تعداد کاربران اینترنت موبایلی در این کشور با افزایش 111 میلیون نفری به 750 میلیون نفر رسیده است. گزارش‌ها حاکی است درآمد حاصل از ارتباطات موبایلی در چین در طول 11 ماهه ابتدایی سال 26/116 میلیارد دلار برآورد شده که نسبت به سال گذشته با رشد 11 درصدی همراه بوده است. بر اساس این گزارش 167 میلیون نفر از مردم چین از گوشی‌های مبتنی بر آندروید یا آی‌فون استفاده می‌کنند، این در حالی است که تعداد کاربران این گوشی‌ها در آمریکا 181 میلیون نفر برآورد شده است. تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در چین در طول سه ماهه سوم سال‌جاری میلادی از آمریکا بیشتر شد. بر این اساس رقم فروش گوشی‌های هوشمند در چین در تابستان 24 میلیون دستگاه اعلام شد، در حالی که این میزان در ایالات متحده آمریکا 23 میلیون دستگاه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.