امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 12, 2013
12:35 شنبه، 23ام دیماه 1391
کد خبر: 52670

امنیت، مهم‌ترین مشکل فضای پردازش ابری در سال ۲۰۱۳

 

«شورای نوآوری‌ امنیت تجاری» به عنوان تشکل اصلی کار‌شناسان امنیت IT که در آن ۱۹ شرکت از سراسر جهان حضور دارند، پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۳ میلادی تامین امنیت فضای پردازش ابری مهم‌ترین مشکل پیش‌رو محسوب می‌شود. 
 
به گزارش وب سایت networkworld، این مرکز در گزارش اخیر خود با عنوان «متحول کردن امنیت اطلاعاتی» توضیح داد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها خود را برای پیوستن به فضای پردازش ابری آماده می‌کنند. در سال جاری میلادی شاهد ابزارهای اطلاعاتی بیشتر و هم سازماندهی‌ شده‌تر خواهیم بود که مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرند. 
این شورا از چند سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون به همکاری کار‌شناسان امنیتی از شرکت‌های بزرگی چون Coca-Cola، eBay، FedEx، EMC، Fidelity Investments، Intel، Johnson & Johnson، Walmart و… به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 
در گزارش این شورا آمده است: «اگرچه پشتیبانی توسط تامین‌کننده خدمات پردازش ابری و دسترسی به این قبیل ابزار‌ها همچنان به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی محسوب می‌شود، اما امنیت همچنان به عنوان مهم‌ترین نگرانی در این زمینه باقی مانده است. با این وجود باید توجه داشت که میزان اعتماد به سیستم‌های پردازش ابری همچنان رو به افزایش است». 
باید توجه داشت که حتی قانون‌گذاران نیز توجه فراوانی به امنیت پردازش ابری دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به مدیران سیستم بانکداری آلمان اشاره کرد که از سال گذشته به تمامی بانک‌های این کشور اجازه دادند از خدمات پردازش ابری بهره‌مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.