اپراتورها

تلفن همراه

February 18, 2013
0:45 دوشنبه، 30ام بهمنماه 1391
کد خبر: 53383

قائم مقام مدیرعامل رایتل: اپراتورها موظفند رقابت باز و آزاد داشته باشند!

 

قائم مقام رایتل گفت: در حال حاضر هزینه اپراتورها برای خرید ترافیک جهت ارائه خدمات دیتا بسیار پایین است و این موضوع باعث می‌شود اپراتورها سود خوبی را تجربه کنند اما در آینده با افزایش حجم ترافیک مشتریان قطعا سود اپراتورها در این زمینه کمتر خواهد شد.
 
مددی اظهار کرد: حوزه خدمات باند پهن این اجازه را می‌دهد که اپراتورهای مختلف وارد این عرصه شده و خدمات متعددی ارائه کنند.
 
وی با بیان این‌که این موضوع بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: در سال‌های اخیر شاید اتفاقات تجاری که در حاشیه باند پهن صورت گرفته خود تبدیل به دلیلی شده است که لزوم نگهداشت این خدمات را اثبات می‌کند و به نوعی گویای آن است که شاید این فضا از سطح اپراتورها فراتر رفته و ما با مجموعه‌هایی مواجه شویم.
 
او با بیان این‌که در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه هر 10 درصد رشد ضریب نفوذ باند پهن منجر به 2.5 درصد رشد و تولید ناخالص داخلی ملی می‌شود اظهار کرد: در حوزه خدمات باند پهن موبایل نسبت به حوزه‌های دیگر دو چندان است و باید تصمیم‌گیران اقتصادی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند چرا که در میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نیز میزان فاصله‌ای که در این بخش وجود دارد، کمتر از بخش‌های دیگر است.
 
قائم مقام رایتل عنوان کرد: اکنون با توجه به هزینه‌های به نسبت پایین‌تری در زمینه توسعه باند پهن موبایلی وجود دارد شاید از طریق آن بتوان به مراتب راحت‌تر به اهداف مورد نظر دست یابی پیدا کرد.
 
مددی در ادامه عنوان کرد: شبکه باند پهن ثابت از سال 2000 فعالیت‌های خود را شروع کرد اما این شبکه در موبایل از سال 2007 آغاز به کار کرد اما با این وجود به مراتب سریع‌تر رشد کرد که این مسئله می‌تواند رشد اقتصادی را سریع‌تر محقق کند.
 
وی همچنین عنوان کرد: در سال‌های 2011 و 2012 هزینه اپراتورها برای خرید ترافیک لازم جهت ارائه خدمات دیتا به مراتب پایین‌تر است و این موضوع باعث می‌شود، شرکت‌های فعال در این زمینه حاشیه سود به نسبت خوبی را تجربه کنند اما به هر حال حجم ترافیکی که مشتریان در آینده مطرح خواهند کرد حالت صعودی خواهد داشت و سود اپراتورها کمتر از حالت فعلی خواهد بود.
 
قائم مقام رایتل همچنین عنوان کرد: اگر قرار باشد در این بخش نگاه انحصاری داشته باشیم مناسب نیست. چرا که زمانی ارائه‌کنندگان نرم افزارهایی مانند VOIP کار خود را شروع کرده‌اند اجازه عرضه در بستر موبایل را ندادند و حتی حالا هم ممکن است در مواردی این موضوع میسر نباشد که این به نوعی انحصارطلبی بوده است.
 
او ادامه داد: اما این که این نگاه چقدر هوشمندانه است بحث دیگری دارد و بررسی‌ها گویای آن است که اپراتورها موظف هستند با بقیه تامین کنندگان محتوا رقابت باز و آزاد داشته باشند تا در نهایت این رقابت منجر به افزایش کل درآمد پهنای باند موبایل شود و بدین ترتیب شرایطی ایجاد شود که همه بازیگران این عرصه سر سفره موبایل باند پهن حضور داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.