بانکداری و پرداخت الکترونیک

رگولاتوری

February 26, 2013
9:49 سه شنبه، 8ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53580

نامی: تسلط بر جنگ الکترونیک نشانگر تخصص من به وزارت ارتباطات است

 

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: تسلط بر مسائلی مانند جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و همچنین انواع بیسیم‌ها و موارد دیگر نشانگر ارتباط تخصص من با امور مربوط به وزارت ارتباطات است.
 
به گزارش فارس، محمد حسن نامی گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه رای اعتماد خود در مجلس به تبیین و دفاع از برنامه‌های خود برای این وزارتخانه پرداخت.
 
وی تصریح کرد: امروز در وزارت ارتباطات بیشترین زمینه برای فعالیت متخصصین و جوانان نخبه و فرهیخته فراهم است.
 
نامی دلیل این مدعا را این دانست که در جامعه 4 میلیون و 500 هزار نفری دانشجویان عزیز کشور 17.3 درصد یعنی 777 هزار و 500 نفر متعلق به رشته‌های برق و الکترونیک و کامپیوتر است.
 
نامی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر اینکه 74 درصد از 150 نفر برتر کنکور سال جاری رشته‌های برق و کامپیوتر را انتخاب کرده بودند و این نیست مگر توجه اسلام به علم و علما و با شروع انقلاب اسلامی ارزش علم در کشور ما بالا رفت.
 
گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تاریخ ایران را به دو قسمت ایران قبل از اسلام و ایران بعد از اسلام تقسیم کنیم، می‌بینیم اکثر عرفا و دانشمندان و اندیشمندان و متفکرین ما متعلق به ایران بعد از اسلام هستند.
 
نامی افزود: برنامه‌های من برای وزارت ارتباطات شامل یکسری راهبردها و اهداف و راهکارهای من برای ارتقاء و پیشبرد ماموریت‌های این وزارتخانه است.
 
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها قطعه‌ای از پازل چهار ساله دولت دهم خواهد بود، تصریح کرد: هیچ زمانی در شغلی که خدمت کرده‌ام تا این اندازه مرتبط با حوزه تخصصی من نبوده است.
 
نامی ادامه داد: تسلط بر مسائلی مانند جنگ الکترونیک، دفاع سایبری و همچنین انواع بیسیم‌ها و موارد دیگر نشانگر ارتباط تخصص من با امور مربوط به وزارت ارتباطات است.
 
گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بشترین امکانات و تاسیسات ارتباطی ابتدا وارد نیروهای مسلح و سپس به بخش غیرنظامی و شخصی می‌شود.
 
وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و افزود: طراحی اینترنت از سال 1967 میلادی عملیاتی شد که برای آن بود اگر بین شرق و غرب درگیری ایجاد شد یک شبکه ارتباطی مطمئن بین کشورهای عضو ناتو باشد.
 
نامی ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی فضا و شیوه استفاده از اینترنت تغییر کرد.
 
گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برنامه‌های خود سعی کردم رفع آن دسته از مشکلاتی که مورد دغدغه نمایندگان ملت است، در سرلوحه کار خود قرار دهم.
 
وی افزود: یکی از این موارد اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه است.
 
نامی ادامه داد: با توجه به تکالیف تعیین شده در این احکام درباره تامین زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، پهنای باند مناسب و شرایط امن و پایدار جهت دسترسی 100 درصد دستگاه‌های اجرایی و 60 درصد خانوار در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
وی همچنین تامین زیرساخت‌های لازم جهت تعاملات الکترونیکی کلیه نهادهای دولتی و غیر دولتی به منظور ارائه خدمات الکترونیکی و ایجاد پایگاه داده استانی و ملی و بومی کردن و کاربردی کردن آنها در قالب شبکه ملی اطلاعات را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد.
 
گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت و برقراری و توسعه شبکه‌های اختصاصی همچون شبکه‌های بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک و همچنین شبکه سلامت و شبکه مالیاتی کشور را از برنامه‌های خود عنوان کرد.
 
توسعه شبکه ملی کشور، شبکه آموزش و پرورش، شبکه اسناد و املاک کشور، کاربرد فناوری اطلاعات و همچنین این کاربرد در خدمات حقوقی و قضایی و کاربرد فناوری اطلاعات در کنترل فرایندهای نفتی از دیگر مواردی بود که نامی قول داد با سرعت آنها را عملیاتی کند.
 
وی با اشاره به لایحه یونسکو گفت: بایددر تحقیقاتمان برای انتقال بلیت‌های صوتی و تصویری بیشتر به این لایحه بپردازیم و بایستی در زمینه تحقیقات، ارتباطات و فناوری اطلاعات توجهمان را معطوف کنیم.
 
وی همچنین ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و حسن اعتماد رئیس‌جمهور گفت: در صورت تشخیص شما عزیزان در سپردن مسئولیت این وزارتخانه که توان ویژه‌ای در اقتدار ملی دارد اینجانب اطمینان می‌دهم که در جوار شما نمایندگان به وظیفه خود عمل کنم.
 
وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در پاسخ به سوالی در مورد اطلاعات در نیروهای مسلح گفت: این جمع‌آوری تکنیکی است و به وسیله تجهیزات اطلاعاتی و شنود الکترونیکی بیرون از مرز است و  اصلا به داخل کاری در زمینه وظیفه اطلاعات نیروهای مسلح نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.