اپراتورها

تلفن همراه

March 4, 2013
19:32 دوشنبه، 14ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53729

انجمن GSM: سال 2018 درآمد اپراتورهای تلفن همراه از داده از درآمدها تماس های صوتی عبور میکند

Mobile-Data-Management.jpg

GSMA اعلام کرد درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه از داده تا سال 2018 از درآمدهای حاصله از تماس های صوتی پیشی خواهد گرفت. جریان سریع تقاضا برای استفاده از دستگاه های متصل و ارتباطات M2M محرک اصلی گسترش شدید داده های تلفن همراه و تغییر شکل آینده اجتماعی-اقتصادی افراد در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گزارش جدید GSMA که با همکاری PwC منتشر شده است نشان می دهد که ابتکارات در سرویس ها و محصولات متصل زندگی افراد را طی 5 سال آینده متحول خواهد کرد.
 
در کشورهای توسعه یافته:
 
–         mHealth می تواند 400 میلیارد دلار در هزینه های درمانی درکشورهای OECD صرفه جویی کند
 
–         ماشین های دارای اتصال های ارتباطی می تواند جان یک نفر را از هر 9 نفر از طریق سرویس های تماس اورژانسی نجات دهد
 
–         mEducation می تواند افت تحصیلی دانش آموزان را تا 8 درصد یا 1.8 میلیون دانش آموز کاهش دهد
 
–         اندازه گیری هوشمند می تواند انتشار کربن را تا 27 میلیون تن- معادل با کاشت 1.2 میلیارد درخت کاهش دهد
 
در کشورهای درحال توسعه:
 
–         mHealth به نجات یک میلیون زندگی در کشورهای زیر صحرای آفریقا کمک می کند
 
–         mAutomotive حمل و نقل و ذخیره غذایی را بهبود خواهد بخشید که به تغذیه بیش از 40 میلیون نفر در سال کمک خواهد کرد و معادل کل جمعیت کنیا است
 
–         mEducation می تواند تحصیل بیشتر 180 میلیون دانش آموز را امکان پذیر کند
 
–         سیستم های حمل و نقل هوشمند می تواند زمان سفرها را تا 35 درصد کاهش می دهد
 
به گفته میشل اوهارا رئیس بازاریابی GSMA : داده های تلفن همراه تنها یک محصول نیست بلکه درحال تبدیل شدن به نیروی حیاتی برای زندگی روزانه، جامعه و اقتصاد است و افراد و دستگاه های بیشتر و بیشتری را متصل و در ارتباط قرار می دهد. این امر یک مسئولیت بزرگ است و صنعت تلفن همراه باید همکاری با دولت ها و بخش های کلیدی صنعت را برای ارائه محصولات و سرویس هایی که به افراد در سرتاسر جهان کمک می کند تا تجارت ها و اجتماعات را بهبود بخشند ادامه دهد.
 
افزایش درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه از داده یک روند جهانی در بازارهای توسعه یافته و نوظهور است. در سال 2012، ژاپن اولین کشوری بود که به دلیل وسعت قابل دسترسی بودن شبکه های پهنای باند تلفن همراه پیشرفته و استفاده از گوشی های هوشمند، تبلت ها و دستگاه های ارتباطی جدید درآمدهای حاصله از داده از درآمدهای تماس های صوتی پیشی گرفت. طی سال جاری میلادی، درآمدهای داده ای آرژانتین از درآمدهای تماس های صوتی پیشی خواهد گرفت. این درحالی است که در کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا این امر در سال 2014 رخ خواهد داد. در میان اقتصادهای نوظهور کنیا این تغییر را در سال 2016 و پس از آن اقتصادهای نوظهور دیگر نیز با پیشرفت پهنای باند موبایل این تغییر را تجربه خواهند کرد.
 
رشد داده پیشرفت های قابل توجهی را در دستگاه های ارتباطی و فن آوری های M2M در سراسر جهان موجب شده است. چهار بخش سلامت، اتوماسیون، آموزش و شهرهای هوشمند به طور ویژه براساس تکامل سرویس ها و دسترسی پهنای باند موبایل ساخته می شوند.
 
–         mHealth- در مبارزه علیه مالاریا، TB، HIV و شرایط پیش از تولد، استفاده وسیع تر از ارتباطات همراه می تواند بیش از یک میلیون زندگی را در زیرصحرای آفریقا از اکنون تا 2017 نجات دهد. در کشورهای توسعه یافته، محصولات و سرویس های mHealth می تواند 400 میلیارد دلار از صورت حساب های سالانه در سال 2017 را کاهش دهد.
 
–         mAutomotive- حدود 240 میلیون تن غذا طی حمل و نقل و انبار هر سالانه در کشورهای درحال توسعه هدر می رود. استفاده از تلفن همراه برای ردگیری کامیون های حامل، بهینه سازی عملکرد حمل و نقل و نظارت بر دمای تجهیزات ذخیره سازی غذای کافی برای 40 میلیون نفر در سال 2017 را فراهم می کند.
 
در کشورهای OECD، خودروهای متصل به سرویس های تماس اورژانسی می تواند به نجات 35 هزار زندگی یا یک از 9 در سال 2017 را با فراهم کردن موقعیت یابی اورژانسی و زمان واکنش سریعتر و دقیق تر، منجر شود.
 
–         mEducation- استفاده از گوشی های تلفن همراه، e-readerها و تبلت ها برای امکان پذیر کردن آموزش انعطاف پذیر در کشورهای توسعه یافته نرخ یادگیری دانش آموزان را تا 8 درصد یا 1.8 میلیون دانش آموز در سال 2017 افزایش خواهد داد.
 
در کشورهای درحال توسعه، از هر 160 میلیون دانش آموز با تحصیلات ابتدایی، تنها انتظار می رود 10 درصد از دانش آموزان وارد آموزش متوسطه می شوند. تاثیر mEducation موجب می شود 180 میلیون دانش آموز از فرصت ادامه تحصیل طی 5 سال آینده در کشورهای درحال توسعه برخوردار شوند.
 
–         شهرهای هوشمند- افراد می توانند یک هفته کامل زمان های تلف شده خود را در سال در نتیجه سیستم های حمل و نقل هوشمند که بر جریان های ترافیکی نظارت خواهند کرد و افراد را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق می کند،احیاء کنند. این امر زمان سفرها را تا 35 درصد در کشورهای درحال توسعه در سال 2017 کاهش خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.