تلفن همراه

گوشی

March 9, 2013
21:27 شنبه، 19ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53812

غلبه موبایل‌های هوشمند بر موبایل‌های ساده

 

موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و بازار پر رونقی دارند. درست به همین دلیل هم هست که شرکت‌های تولیدکننده به طراحی و تولید این موبایل‌های پر طرفدار تمایل بیشتری داشته و سعی دارند سهم بیشتری از این بازار پر رونق و رقابتی را در اختیار بگیرند.

به این ترتیب است که بازار موبایل‌های معمولی و ساده به تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شود و خریداران ترجیح می‌دهند به جای این گوشی‌های ساده سراغ هوشمندها بروند. حالا گویا تقاضا برای موبایل‌های هوشمند در بازار به قدری بالا رفته است که انتظار می‌رود به زودی حجم صادرات جهانی این محصولات در مقایسه با موبایل‌های ساده بالاتر برود. 
جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که برای اولین بار در سال 2013 میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند از موبایل‌های ساده خواهد گذشت. این گزارش نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در سال 2013 حدود 6/918 میلیون دستگاه موبایل هوشمند به سرتاسر جهان صادر می‌کنند که این میزان برابر 1/50 درصد از کل صادرات بازار جهانی گوشی‌های موبایل خواهد بود. این در حالی است که معرفی شبکه جدید بی‌سیم G4 و کاهش قیمت انواع موبایل‌های هوشمند در سال‌های اخیر تاثیر زیادی بر افزایش میزان فروش آنها در بازار داشته است. کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC پیش‌بینی کرده‌اند که میزان صادرات جهانی موبایل‌های هوشمند تا پایان سال 2017 به 5/1 میلیارد دستگاه برسد که این میزان بیش از دو سوم حجم کل صادرات جهانی بازار موبایل در این مدت خواهد بود. در واقع تقاضای بالا برای خرید موبایل‌های هوشمند در بازارهای بزرگ و پیشرفته مانند آمریکا و از طرف دیگر افزایش میزان تقاضا برای خرید این محصولات در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر قابل توجهی بر گسترش و بزرگ شدن بازار جهانی موبایل‌های هوشمند داشته است.


«ملیسا چائو» یکی از کارشناسان IDC در این زمینه می‌گوید: «در حالی که انتظار نداریم سرعت رشد بازار موبایل‌های هوشمند در کشور چین به اندازه دو سال گذشته همچنان بالا باشد، اما این بازار همچنان به روند رشد خودش ادامه می‌دهد تا بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان باقی بماند. این کشور به سرعت در حال توسعه است و به این ترتیب است که مانند کشورهای هند و برزیل پتانسیل‌های زیادی برای رشد در بازارهای جدید دارد.»
چین حالا بزرگ‌ترین بازار موبایل‌های هوشمند در جهان است که در آن موبایل‌های هوشمند آندرویدی و ارزان قیمت بیشترین طرفداران را نسبت به گوشی‌های آی‌فون دارند. بازار آمریکا با وجود آنکه بازار پر رونقی برای موبایل‌های هوشمند به حساب می‌آید، اما انتظار می‌رود این بازار سرعت رشد کندتری نسبت به بازار کشورهای دیگر داشته باشد. در هندوستان اما میزان صادرات موبایل‌های هوشمند به بیشترین میزان در مقایسه با دیگر کشورهای برتر در این زمینه رسیده است. برزیل هم بازار بزرگ دیگری برای موبایل‌های هوشمند به حساب می‌آید که اراده دولت آن برای گسترش زیر ساخت‌های لازم امید به توسعه بازار این محصولات را افزایش می‌دهد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.