تبلت

تلفن همراه

گوشی

June 15, 2013
19:20 شنبه، 25ام خردادماه 1392
کد خبر: 55607

فبلت اپل از راه می رسد

شاید اپل در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان قسمت اعظم شایعاتی که درباره محصولات جدیدش مطرح است را تأیید کرده باشد اما به نظر می رسد با مطرح شدن یک گزینه جدید برای محصولات آی فن و عرضه یک فبلت توسط این شرکت، شایعات پایانی ندارد.
به گزارش مهر، آخرین ادعاها درباره این شرکت کالیفرنیایی عرضه یک نسخه ارزان قیمت از آی فن 5 در ماه سپتامبر است که به آن ای فن مینی گفته می شود و قاب آن برای کاهش قیمت از پلاستیک ساخته شده و رنگهای آن از جمله سفید، سیاه، صورتی و آبی است.
 
برایان وایت تحلیلگر این صنعت اشاره کرده است که آی فن مینی با در 5 رنگ از جنس پلاستیک با قیمت 99 دلار عرضه می شود.
 
جنس آی فن 5 کنونی از شیشه و آلومینیوم انودیزه است، همان موادی که برای ساخت لپ تاپ های اپل استفاده می شود. این مواد و طراحی دستگاه را مقاوم و محکم کرده اما قیمت ساخت را بالا می برد.
 
آی فن مینی می تواند دنباله رو سامسونگ باشد، شرکتی که تلفنهای خود را با شیشه و پلاستیک عرضه می کند.
 
به صورت سنتی اپل دستگاه های جدید خود را طی یک مراسم سالانه در ماه سپتامبر عرضه می کند و وایت اعتقاد دارد که مراسم امسال را آی فن 5S تحت تسلط خواهد داشت.
 
وایت مدعی است که این احتمال وجود دارد که آی فن مینی پیش از این مراسم معرفی شود تا توجه از عرضه و معرفی 5S به سمت آی فن ارزان قیمت منحرف نشود.
 
گفته می شود که این مدل آی فن پلاستیکی دارای صفحه نمایش 3.5 اینچی و دوربین 5 مگاپیکسلی خواهد بود. برخی دیگر از شایعات از معرفی آی فن 6 در سال 2014 خبر می دهد که دارای صفحه نمایش بزرگتر از 4 اینچ خواهد بود.
 
براساس این اظهارات این احتمال وجود دارد که اپل یک مدل با صفحه نمایش 4.7 اینچ عرضه کند تا رقابت این شرکت با دستگاه های 4.8 اینچی سامسونگ نزدیک تر شود، همچنین گفته می شود که این شرکت درنظر دارد دستگاهی در سبک فبلت با صفحه نمایش 5.7 اینچی نیز به بازار معرفی کند.
 
فبلت ترکیب دو کلمه فون(phone) و تبلت (tablet) است و به ابزارهایی با صفحه لمسی گفته می‌شود که بعضی خصوصیات تلفن همراه و تبلت را دارد از تلفن همراه بزرگتر و از تبلت کوچکتر است و دارای اندازه‌ای ما بین 4.6 اینچ و 5.5 اینچ است.
 
گفته شده است که این شایعات از منابعی به دست آمده که در زنجیره تأمین سازنده این تلفن در آسیا فعال هستند. یکی از این منابعی که اطلاعات مستقیمی در این رابطه در دست دارد اظهار داشت که شرکت اپل به طور مستمر ویژگیهای محصول را تقریبا تا لحظه آخر تغییر می دهد، بنابراین نمی توان اطمینان داشت که این ویژگیها نمونه اولیه برای تولید نهایی هستند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.