بازی

فناوری اطلاعات

June 20, 2013
12:51 پنجشنبه، 30ام خردادماه 1392
کد خبر: 55704

نینتندو به فکر رقابت با سونی و مایکروسافت نیست

پس از نمایش دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One در نمایشگاه E3 امسال و حضور نسبتا کمرنگ نینتندو و کنسول Wii U، سوالاتی در این زمینه پیش آمد که این شرکت ژاپنی چگونه از خارج گود نظاره‌گر جدال دو پرچم‌دار نسل هشتم است. نینتندو به سوالات پاسخ می‌دهد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مدیر نینتندو آمریکا، رجی فیل امی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچ فشاری از سمت سونی و مایکروسافت حس نمی‌کنند چرا که بخش بزرگ دیگری از بازار را هدف قرار داده‌اند.
 
وی ادامه داد:" مایکروسافت و سونی همان کاری را می‌کنند که باید انجام دهند. شرط می‌بندم هر چه به تاریخ عرضه‌ی کنسول‌ها نزدیک‌تر شویم، بازی‌های بیشتری را معرفی خواهند کرد. از دید من، ما نمی‌توانیم روی این موضوع تمرکز کنیم. از دیدگاه من این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم افرادی که محصولات نینتندو را خریده‌اند را راضی نگه داریم؟ چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که آن‌ها پیشنهادات ما را درک می‌کنند؟ چگونه می‌توانیم مطلع شویم که آن‌ها از نرم‌افزاری که برایشان منتشر کردیم هیجان زده هستند؟"
 
ساتورو ایواتا، مدیر کل نینتندو نیز در گذشته اعلام کرده بود که ما شایسته‌ی مورد انتقاد قرار گرفتن هستیم.
 
وی در مصاحبه‌ای با CNBC گفت:"مردم هنوز هم نمی‌توانند متوجه شوند که چه چیزی در مورد Wii U خاص و منحصر بفرد است، چرا که ما همیشه سعی می‌کنیم منحصر بفرد باشیم و این موضوع اندکی انرژی لازم دارد تا به مردم نشان دهیم چه چیز جذابی در مورد کاری که می‌کنیم وجود دارد. ما در ارائه‌ی یک محصولی که به مخاطب نشان دهد که این کار بسیار متفاوت است ناموفق بودیم. چالش امروز ما معرفی محصولاتیست که مردم را تشویق کند که Wii U را امتحان کنند."
 
نینتندو در حال حاضر حمایت ناشران 3rd Party را به جز Warner Bros. به طور تقریبی از دست داده و ایواتا معتقد است اگر نینتندو تلاش کند و چندین بازی با کیفیت روانه‌ی بازار کند تا میزان فروش کنسول بالا برود، ناشران خارجی هم به ساخت و توسعه‌ی بازی برای این کنسول ادامه خواهند داد. مارتین ترمبلی، مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی برادران وارنر گفت:"من فکر می‌کنم Wii U شروع ضعیفی داشته اما آن‌ها مسلما به فکر اصلاح این راه خواهند بود. من فکر نمی‌کنم این موضوع مشکلی باشد. بیشتر راجع به محتواست که فکر می‌کنم آن‌ها کلی بازی جدید در E3 نمایش دادند که این کنسول را تقویت خواهد کرد."
 
ایواتا در مورد کاهش قیمت کنسول هم به این نتیجه رسید که هنوز زمان آن نرسیده که Wii U قیمتی کمتر از 300 دلار داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.