July 24, 2013
13:36 چهارشنبه، 2ام مردادماه 1392
کد خبر: 56317

واکنش نمایندگان مجلس به تفاهم‌نامه محمد رویانیان با وزیر ارتباطات و فناوری

روزنامه بهار : باز هم بخشش امکانات دولتی توسط دولت احمدی‌نژاد به نزدیکان و همفکران این دولت در روزهای پایانی کار دولت خبرساز شده است. هنوز یک ماه از بخشش زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به صداوسیما نگذشته که واگذاری باشگاه پیام و امکاناتش به باشگاه پرسپولیس واکنش‌ها را برانگیخته است. یازدهم تیر سال‌جاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با باشگاه پرسپولیس یک تفاهم‌نامه امضا کرد. رویانیان، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز با بیان این‌که هر دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس می‌توانند از امکانات وزارت ICT بهره ببرند، گفت: «تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد در راستای بهره‌برداری از امکانات باشگاه پیام توسط باشگاه پرسپولیس است و به‌زودی تابلوی پرسپولیس پیام نصب خواهد شد.» این اقدام وزیر ارتباطات و فناوری حالا با واکنش و تهدید نمایندگان مجلس مواجه شده است.
 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
دیوان محاسبات مجلس این واگذاری را بررسی می‌کند
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت‌وگو با ایلنا از باز شدن پرونده این انتقال در دیوان محاسبات مجلس خبر داد. مجید منصوری‌بیدکانی با اعلام این‌که محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات، با اقدامات غیرقانونی خود به‌دنبال تثبیت جایگاه و جای پای خود در بخش‌های دولتی یا نیمه‌دولتی است، گفت: «به طور حتم حراج امکانات دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امری غیرقانونی و خیانت در امانت مردم است.» منصوری که عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز هست واگذاری اموال باشگاه پیام را خلاف قانون دانست و گفت: «متاسفانه نامی در شرایط کنونی و با توجه به پایان رسیدن عمر دولت دهم بدون در نظر گرفتن قانون، اموال باشگاه پیام را به پرسپولیس بخشیده است که به‌طور حتم دیوان محاسبات مجلس موضوع واگذاری اموال باشگاه پیام را پیگیری می‌کند. نمایندگان باید با استفاده از ابزار نظراتی خود مانند دیوان محاسبات از واگذاری اموال باشگاه پیام به باشگاه پرسپولیس جلوگیری کنند.»
 
نماینده اردبیل:
امکانات باشگاه پیام بیت‌المال است با کسی شوخی نداریم
کمال‌الدین پیرموذن، نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز در واکنش به این اقدام وزیر دولت احمدی‌نژاد به ایلنا گفته است: «واگذاری امکانات باشگاه پیام تنها یک اقدام شخصی بوده و به‌طور حتم با روی کار آمدن دولت یازدهم این اقدامات به حالت اول خود بازمی‌گردد. نظام با هیچ فردی در حوزه منافع ملی و بیت‌المال شوخی ندارد، از این رو نمی‌توان از واگذاری امکانات یک باشگاه دولتی به یک مجموعه دیگر چشم‌پوشی کرد. متاسفانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چند ماه اخیر به اقدامات فراقانونی و خلاف قانون روی آورده است. اقدامات وزیر جدید در چندوقت اخیر موجب نگرانی صاحب‌منصبان و مسئولان کشور شده است. واگذاری امکانات باشگاه دولتی پیام به باشگاه پرسولیس خلاف شرع و قانون است. استفاده سوء از بیت‌المال و امکانات دولتی موجب افت جایگاه و درنهایت حتی نابودی وزارت ارتباطات در آینده می‌شود. متاسفانه این فرد با اقدامات دو‌جانبه میان وزارت ارتباطات و وزارت ورزش تنها به‌دنبال تثبیت جایگاه خود است.»
 
باشگاه پیام با چه چیزی معامله شد؟
محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری که در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با باشگاه پرسپولیس گفته بود: «این قرداد را امضا می‌کنیم تا پرسپولیس در جهت توسعه فوتبال گام بردارد و ما هم بتوانیم از شهرت پرسپولیس در راه سلامت پرسنل استفاده کنیم. این قرارداد بهره‌برداری مشترک با پرسپولیس است و پولی جا به جا نمی‌شود»، وی 10 روز پس از به زبان آوردن این جملات به عضویت هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در آمد. در حالی که نامی وعده داده بود از شهرت باشگاه پرسپولیس برای سلامت پرسنل این وزارتخانه استفاده کند، حالا به نظر می‌رسد که او از این شهرت به دنبال اهداف دیگری است. 27‌تیر جاری یعنی 10 روز بعد از امضای تفاهم‌نامه جنجالی، در جلسه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان برای معرفی اعضای جدید هیات‌مدیره پرسپولیس و استقلال برگزار کرد، رویانیان در سمت خود ماندگار شد و نامی نیز جای اعضای برکنار شده هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را گرفت. این تغییرات در حالی بود که تنها 17 روز به پایان عمر دولت احمدی‌نژاد مانده بود و این مسئله تغییرات را شک‌برانگیزتر از قبل می‌کرد.
حالا اما برداشت‌ها از بده‌وبستان‌ها روشن‌تر از قبل شده است. منصوری‌بیدکانی با اشاره به اقدام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر واگذاری امکانات باشگاه پیام به باشگاه پرسپولیس و حکم وزیر ورزش و جوانان مبنی بر انتصاب محمدحسن نامی به‌عنوان عضو هیات‌مدیره این باشگاه، تاکید کرد: «متاسفانه سیاسی‌کاری و فردگرایی در اقدامات اخیر این وزیر به وضوح به چشم می‌خورد. حراج امکانات باشگاه پیام به وسیله‌ای برای ایجاد شغل جدید نامی تبدیل شده است و در صورت برخورد نکردن با این اقدامات، در آینده باید شاهد فروش یا واگذاری اموال دولتی در هر وزارتخانه‌ای باشیم.» بده‌وبستان‌های عجیب دولتمردان در حوزه فوتبال می‌تواند پایان مناسبی باشد بر آسیب‌هایی که فوتبال ایران در هشت سال اخیر متحمل شد و البته پایانی بر عمر مدیر باشگاهی که با سر آمدن عمر دولت همفکر و نزدیک به او، باید با دنیای شفاف فوتبال خداحافظی کند و به همان حوزه‌های تاریک و غیرشفاف پناه ببرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.