تلفن همراه

گوشی

July 28, 2013
17:09 یکشنبه، 6ام مردادماه 1392
کد خبر: 56427

افزایش 51 درصدی سود سامسونگ: سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند اپل را پشت‌سر گذاشت

سود شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 51 درصد افزایش یافت.

 
آمارهای منتشره نشان می‌دهد که سود شرکت سامسونگ در سه ماهه دوم امسال برابر با هفت هزار و 800 میلیارد وون بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 51 درصدی نشان می‌دهد.
 
این آمارها همچنین حکایت از آن دارند که سامسونگ برتر از اپل و پرسودترین تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند جهان بوده است.
 
apple-samsung-patent-battle.jpg
 
گفته شده است که این سود بسیار بالا که معادل چهار میلیارد و 500 میلیون پوند است به میزان زیادی به موفقیت تلفن همراه هوشمند جدید سامسونگ با نام گالاکسی S4 بستگی داشته است.
 
به گزارش سایت خبری V3، شرکت سامسونگ یکی از علل اصلی افزایش سود خود را افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه (R&D) و همچنین شبکه توزیع اعلام کرده است.
 
سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند اپل را پشت‌سر گذاشت
 

رابرت یی، رئیس بخش سرمایه‌گذاران سامسونگ، در این خصوص گفت: ما امیدواریم تا در فصل‌های آینده با افزایش هرچه بیشتر سود خود مواجه باشیم.
 
به گزارش فارس به نقل از ان‌دی‌تی‌وی، بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی فصل دوم سال جاری میلادی در شرایط مناسبی به‌سر می‌برد؛ اما در همین دوره زمانی آیفون اپل نسبت به گوشی‌های هوشمند تولید شده در شرکت کره‌ای سامسونگ و دیگر شرکت‌های آسیایی از عرصه رقابت جا ماند.
 
 مرکز تحقیقاتی IDC در مطالعه جدید خود اعلام کرد که طی سه ماه بین آپریل تا ژوئن 2013 سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با کاهشی قابل ملاحظه به 13.1 درصد رسید. یک بررسی مجزا که توسط مرکز Strategy Analytics انجام شده بود هم نشان داد که سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تنها 13.6 درصد است. در این گزارش اعلام شد که از سال 2010 تا کنون این کمترین سهم اپل در بازار جهانی تلفن‌همراه بوده است.
 
در مقابل شرکت سامسونگ حاکمیت خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را گسترده‌تر کرد و توانست طی فصل دوم امسال تقریبا یک‌سوم گوشی‌های هوشمند عرضه شده در جهان را تولید کند. در کنار این شرکت بزرگ ال‌جی، لنوو و ZTE هم طی دوره زمانی یاد شده موفق به افزایش سهم خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند شدند.
 
"نیل ماوستون"(Neil Mawston) مدیر مرکز Strategy Analytics توضیح داد که اپل در هر دو بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته و گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت با مشکل مواجه شده است و طی ماه‌های گذشته بازار خود را به سیستم‌عامل رایگان اندروید واگذار کرده است.
 
او در این خصوص توضیح داد: «اپل در معرض خطر جدید قرار داد که بازار جهانی خود را به گوشی‌های سه اینچی اندرویدی ارزان و گوشی‌های هوشمند 5 اینچی اندرویدی پیشرفته و گران واگذار کند».
 
به گفته ماوستون، سامسونگ در فصل دوم امسال توانست با افزایش 56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی کند. این در حالی بود که عرضه گوشی‌های ساخته شده در شرکت اپل در همین دوره زمانی سه ماهه رشد 20 درصدی داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.