اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 9, 2013
12:52 دوشنبه، 18ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57330

نجات همراه اولی‌ها از خطر گرانی توسط وزیر جدید ارتباطات

تعرفه مکالمات سیم‌کارتهای دائمی همراه اول که قرار بود از پانزدهم مردادماه با قیمت 599 ریال محاسبه شود، به دنبال ابلاغ وزیر جدید ارتباطات دوباره به حالت سابق خود یعنی 447 ریال بازگشت.
 
 
پیش از این سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به موجب مصوبه‌ای همراه اول را مکلف کرده بود که هزینه جابه‌جایی را حذف کرده و مانند اپراتورهای دیگر قیمتی یکسان برای تمام مکالمات خود در نظر بگیرد.
 
همراه اول نیز پس از مدتی تعرفه‌های جدید را به تایید این سازمان رسانده و درنهایت این گونه اعلام کرد که از پانزدهم مردادماه با حذف هزینه‌های مربوط به جابجایی مکالمات مشترکان خود را با قیمتی جدید محاسبه خواهد کرد.
 
اما چند روز پس از طرح این موضوع با تغییر دولت و روی کار آمدن وزیر ارتباطات جدید این گونه عنوان شد که افزایش قیمت جزو سیاست‌های دولت جدید به شمار نمی‌رود و معیشت مردم در این دولت اهمیت بسزایی دارد.
 
به همین دلیل چهارشنبه هفته گذشته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به واسطه مصوبه جدید خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر در نرخ مکالمه شبکه تلفن ثابت و همراه متوقف شده است.
 
براساس اعلام معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه مکالمه با تلفن همراه تغییر نکرده و در شبکه همراه اول هر دقیقه مکالمه تلفنی مشترکان دائمی در مکالمات شهری همانند گذشته 447 ریال و درمکالمات بین شهری 760 ریال خواهد بود.
 
همچنین در این مصوبه ابلاغ شده است که شرکت مخابرات ایران در صورت تمایل به رقابت می‌تواند برای اجرای طرح یکسان‌سازی تعرفه‌های تلفن همراه براساس نرخ مکالمه شهری تلفن همراه به مبلغ هر دقیقه 447 ریال اقدام کند که در این صورت هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای برای مشترکان ایجاد نخواهد شد در عین حال تناقضی با مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم وجود ندارد.
 
پیش از این مسوولان شرکت مخابرات خاطرنشان کرده بودند که در هر صورت در زمینه تعرفه‌ها تابع قانون خواهند بود و هرگونه که به آن‌ها ابلاغ شود برخورد خواهد کرد.
 
اما در اولین روزهای شهریورماه اپراتور اول این ماه برخلاف پنج ماه اول امسال پیامک صورت حساب مردادماه را برای کاربران خود ارسال نکرده و شاید به این دلیل که هنوز مشخص نبود مکالمات این مدت با چه هزینه‌ای محاسبه خواهند شد. حال با بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل، انتظار می‌رود مشترکان سیم کارت‌های دائمی همراه اول درصورتی که افزایش چشمگیری در مکالمات خود نداشته باشند، قبض هایشان در مهرماه تغییر چشمگیری نسبت به گذشته نداشته و با رقم‌هایی همانند ماه‌های قبل مواجه شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.