تلفن همراه

گوشی

September 24, 2013
1:39 سه شنبه، 2ام مهرماه 1392
کد خبر: 57646

مایکروسافت نام نوکیا را از بازار جهانی تلفن‌همراه حذف می‌کند

در بخشی از قرارداد منعقد شده بین مایکروسافت و نوکیا آمده است که شرکت نوکیا بر اساس یک مجوز 10 سال می‌تواند در این دوره زمانی از نام تجاری Nokia در محصولات خود استفاده کند.
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، بر اساس اخبار منتشر شده، بخشی از قرارداد منعقد شده بین مایکروسافت و نوکیا در جریان خرید مرکز تولید تلفن‌های همراه این شرکت فنلاندی این است که نوکیا در جریان استفاده از این نام تجاری با محدودیت‌های مواجه می‌شود و در آینده نمی‌تواند روی محصولات جدید خود به راحتی از این اسم استفاده کند.
 
در بخشی از قرارداد منعقد شده بین مایکروسافت و نوکیا آمده است که شرکت نوکیا بر اساس یک مجوز 10 سال می‌تواند در این دوره زمانی از نام تجاری Nokia در محصولات خود استفاده کند.
 
البته باید توجه داشت که استفاده از این نام برای شرکت نوکیا فقط محدود به گوشی‌های کنونی و گوشی‌های تولید شده مبتنی بر سیستم‌های عامل Series 30 و Series 40 نوکیا می‌شود.
 
شرکت نوکیا بر اساس این قرارداد به‌گونه‌ای از نام تجاری خود استفاده می‌کند که شرکت IBM پس از واگذاری مرکز تولید رایانه های شخصی خود به شرکت چینی لنوو در 2005 از این نام تجاری در نسل جدید محصولاتش استفاده کرد. البته باید توجه داشت که شرکت لنوو پس از گذشت سه سال استفاده از نام IBM را کنار گذاشت.
 
به هر حال به‌عنوان بخشی از قرارداد مایکروسافت، نوکیا موظف شده است طی دوره زمانی 30 ماهه استفاده از این نام تجاری را در سیستم‌های ارتباطی و مجوزهای خود محدود کند و فقط می‌تواند تا 31 دسامبر 2015 از نام نوکیا برای گوشی‌های تولید شده در شرکت نوکیا استفاده کند.
 
پیش‌بینی شده است که فرآیند واگذاری نوکیا به مایکروسافت در فصل نخست سال آتی میلادی به پایان برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.