اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 13, 2013
0:11 یکشنبه، 21ام مهرماه 1392
کد خبر: 58097

دیجیتال‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

اینترنت در عصر حاضر زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده‌است،‌به ویژه نوجوانان و جوانان را زیرا به نظر می‌آید جوانان یک لحظه نیز بدون اینترنت، رایانه یا اسمارت‌فون‌هایشان نمی‌توانند زندگی کنند.
 
براساس گزارش NBC، باوجود‌اینکه به نظر می‌آید جوانان هرلحظه درحال استفاده از اینترنت هستند، شاید شگفت‌زده شوید اگر دریابید تنها 30 درصد از افراد 15 تا 24 ساله در سرتاسر جهان در دسته بومیان جوان دیجیتال قرار دارند، منظور شهروندانی است که دست‌کم برای پنج سال در اینترنت فعال بوده‌باشند.
 
نقشه
 
گزارش جدید اتحادیه بین‌المللی ارتباطات دور برد، شاخه‌ای از سازمان ملل متحد که بر اطلاعات و فناوری‌های ارتباطاتی تمرکز دارد، نشان می‌دهد فعال‌ترین شهروندان دیجیتال در جهان کره‌ای‌ها هستند زیرا 99.6 درصد از جوانان این کشور در اینترنت فعال هستند.
 
جمعیت فعالان دیجیتال در ایالات متحده 96 درصد است، آماری که آمریکا را از نظر میزان فعالیت جوانان 15 تا 24 ساله بعد از ژاپن، فنلاند، دانمارک و هلند قرار می‌دهد.
 
نقشه
 
کمترین میزان کاربران فعال اینترنت به کشوری کوچک  در جنوب غرب اقیانوس آرام به نام تیمور شرقی اختصاص دارد، تعداد بومیان دیجیتال در این کشور کمتر از یک درصد است.
 
به گفته مایکل بست محقق موسسه فناوری جورجیا که در نگارش این گزارش همکاری داشته‌است، مهم‌ترین رقم در این گزارش نسبت بومیان دیجیتال جوان به جمعیت کلی هر کشور است؛ زیرا به گفته وی آینده یک کشور توسط جوانان امروز و تکنولوژی تعیین می‌شود. از این رو کشورهایی که از نسبت بالاتری از بومیان دیجیتال جوان برخوردارند در عصر دیجیتال آینده پیشگام خواهند بود.
 
با درنظر گرفتن این مقیاس، ایسلند با 13.9 درصد رتبه اول را در زمینه نسبت بومیان دیجیتال جوان به جمعیت کل کشور به دست می‌آورد، نیوزیلند با 13.6 درصد رتبه دوم، کره با 13.5 درصد رتبه سوم، مالزی با 13.4 درصد رتبه چهارم، لیتوانی با 13.2 درصد رتبه پنجم، آمریکا با 13.1 درصد رتبه ششم، باربادوس با 13.1 درصد رتبه هفتم، اسلواکی با 12.7 درصد رتبه هشتم، لاتویا با 12.3 درصد رتبه نهم و دانمارک با 12.3 درصد رتبه دهم را به دست می‌آورند.
 
کشورهایی که از کمترین نسبت جمعیت بومیان دیجیتال به جمعیت کل برخوردارند عبارتند از تیمور شرقی، میانمار و سیرالئون. تمامی کشورهایی که در دسته کمترین نسبت بومیان دیجیتال قرار گرفته‌اند کشورهای آسیایی و آفریقایی هستند، بیشتر آنها درگیر جنگ‌های داخلی و خارجی بوده و از دسترسی به اینترنت در آنها با محدودیت مواجه است و این امر میزان کاربرد اینترنت را تحت تاثیر خود قرار داده‌است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.