اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

October 28, 2013
20:02 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58405

گزارش فارس از قطعی پیامک‌های انبوه همراه اول همزمان با رویدادهای خاص

mobile data.jpeg

علاوه بر اختلال‌های مکرر سرویس پیامک‌های انبوه همراه اول، در زمان وقوع رویدادهای خاص خبری پیامک‌های انبوه به مقصد مشترکان همراه اول به مقصد نمی‌رسد. این مسئله که پیش از این نیز بارها تکرار شده، انتقاد شدید استفاده‌کنندگان از این سیستم را به دنبال داشته است.
 
 
به گزارش فارس، مشکل کهنه قطعی پیامک‌های انبوه همراه اول، به تازگی شکل جدیدی به خود گرفته است.
 
بازار پیامک‌های انبوه مدت‌ها است که از قالب پیامک‌های صرفا تبلیغی خارج شده و با ورود بنگاه‌های خبری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به این عرصه، پیامک‌های خبری بر بستر پیامک‌های انبوه، اکنون به یکی از کارکرد‌های مهم رسانه‌ها تبدیل شده‌اند.
 
امروز در عصر اطلاعات و اخبار، سرعت عمل در اطلاع‌رسانی و خبر رسانی یکی از معیارهای اساسی رسانه است و این عامل، رسانه سریع پیامک را به جز لاینفک حوزه خبر تبدیل کرده است.
پیگیری‌های خبرنگار فارس برای دریافت توضیحات همراه اول پیرامون این مسئله تا کنون بی‌نتیجه مانده است. این در حالی است که در موارد مشابه پاسخگویی قابل قبولی از سوی این اپراتور مشاهده نشده است.
در این شرایط تداوم یک اختلال قدیمی در ارسال پیامک‌های انبوه و پیامک‌های خبری، اعتراض فعالان عرصه پیامک‌های اطلاع رسانی را بلند کرده است.
 
مدتی است که در زمان وقوع رویدادهای خاص پیامک‌های انبوه به مقصد مشترکان همراه اول به مقصد نمی‌رسد. اما در همان زمان ارسال پیامک‌ به مقصد مشترکان ایرانسل و رایتل بدون مشکل برقرار است.
 
مذاکرات ژنو، جلسه رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی و نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، رویدادهایی بوده که به محض آغاز، پیامک‌های انبوه همراه اول قطع و به محض پایان بار دیگر برقرار شده‌اند.
 
این مسئله را اگر نخواسته باشیم غرض‌ورزانه تلقی کنیم، اما قطعا نمی‌توان آن را مطابق با حداقل اصول مدیریتی روز دنیا و همراستا با شعارها و تبلیغات هر روزه همراه اول دانست.
 
مسئول پیامک‌‌های یک بنگاه خبری دراین باره  به خبرنگار ما می گوید: مشکل پیامک‌های انبوه همراه اول بسیار تکرار می‌شود. همواره پیامک‌ها به مقصد همراه اول با تاخیر و کاستی به مقصد می‌رسند.
 
به دلیل وابستگی کار خبر با ابزار سریع پیامک، این اختلال‌ها نارضایتی‌های فراوانی بین فعالان این عرصه و حتی مخاطبان آنها ایجاد کرده است. آنها می‌خواهند بدانند که چه دلیل منطقی می‌تواند برای قطعی سرویس‌های اطلاع‌رسانی پیامکی در زمان برگزاری یک رویداد خبری وجود داشته باشد؟
 
لازم به ذکر است که پیگیری‌های خبرنگار فارس برای دریافت توضیحات همراه اول پیرامون این مسئله تا کنون بی‌نتیجه مانده است. این در حالی است که در موارد مشابه پاسخگویی قابل قبولی از سوی این اپراتور مشاهده نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.