اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 17, 2013
17:37 یکشنبه، 26ام آبانماه 1392
کد خبر: 58830

رگولاتوری: هیچ سیم‌کارت فعال بدون هویتی در بازار وجود ندارد

مسئولیت‌های حقوقی و عواقب هر نوع سوء‌استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه برعهده فردی است که سیم‌کارت به نام وی ثبت شده است.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان با اعلام مطلب فوق گفت: برخی از افراد که اقدام به خرید چند سیم‌کارت کرده‌اند، به منظور کسب سود، سیم‌کارت‌های ثبت شده خود را در بازار غیررسمی به فروش می‌رسانند. 
 
حسن رضوانی درباره اقدامات رگولاتوری برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده از سیم‌کارت‌های فعال اظهار کرد: سال گذشته دستورالعملی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برای تمامی اپراتورهای تلفن‌همراه ارسال شده که براساس آن، این اپراتورها اجازه ندارند بیش از ده سیم‌کارت به نام یک فرد ثبت‌نام و فعال کنند و همچنین اجازه فعال‌کردن هیچ سیم‌کارتی را بدون احراز هویت فرد درخواست‌کننده ندارند. 
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر، هیچ سیم‌کارت بدون هویتی در بازار وجود ندارد و اپراتورها ملزم شده‌اند علاوه بر رعایت محدودیت ثبت‌نام بیش از ده سیم‌کارت، ابهامات مربوط به هویت سیم‌کارت‌هائی که قبل از دستورالعمل رگولاتوری واگذار شده را برطرف کنند. 
 
وی درباره اقدامات اپراتورهای تلفن‌همراه در این مورد عنوان کرد: اپراتورهای تلفن‌همراه از طریق اطلاع‌رسانی به مشترکین، استخراج مشخصات خریداران بیش از ده سیم‌کارت و انجام مراحل قانونی نقل و انتقال و تغییر مالکیت    سیم‌کارت‌ها، و قطع ارتباط سیم‌کارت‌های بدون هویت، دستورالعمل رگولاتوری را اجرائی کرده‌اند. 
رضوانی با اشاره به اینکه عواقب هر نوع سوء‌استفاده از سیم‌کارت به عهده فردی است که سیم‌کارت به نام وی ثبت شده، افزود: اگر فردی سیم‌کارتی به نام خود ثبت کرده و خواستار انتقال یا واگذاری آن است حتماً از طریق نمایندگی رسمی اپراتورها اقدام کرده و از تغییر نام آن مطمئن شود. 
وی تصریح کرد: خرید و فروش سیم‌کارت در مکان‌هائی به غیر از دفاتر نمایندگی رسمی اپراتورها تخلف محسوب می‌شود و مراجع ذیربط باید از این اقدام جلوگیری کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.