رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 3, 2013
20:26 سه شنبه، 12ام آذرماه 1392
کد خبر: 59213

مرکز تحقیقات پیشروترین مرکز در حوزه ICT خاورمیانه می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران : مرکز تحقیقات پیشرو ترین مرکز در حوزه ی فاوا ی خاورمیانه می شود تلاش داریم مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دوران اوج و شکوفایی خود برگردانیم و به زودی این مرکز به جایگاه سابق خود یعنی پیشرو ترین مرکز تحقیقاتی در حوزه فاوا در خاورمیانه شود.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد خوانساری در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران، برند معتبری است که با توجه به قدمت و سابقه ی فعالیتش انتظار زیادی ازآن می رود.
وی با بیان این که مسائلی همچون مهاجرت نخبگان، عدم ثبات و تغییرات ساختار باعث شده است مرکز نتواند به عنوان نهاد پیشرو در حوزه تحقیقات فاوا نقش خود را ایفا نماید، تصریح کرد: برخی چالشها و بی توجهی به فعالیت های مرکز تحقیقات در افت این مرکز بی تأثیر نبوده است اما تمهیدات مقام معظم رهبری و توجهی که ایشان نسبت حوزه فاوا مبذول داشته اند رویکرد این حوزه را متحول کرده است. 
 
رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: با وجود چالش هایی که این مرکز با آن مواجه است انتظار داریم با توجه به پتانسیل های بالایی که در اختیار داریم در مدت زمان محدودی، هماهنگی و نشاط را به این مرکز بازگردانده تا این مرکز به جایگاه قبلی خود بازگردد.
وی با تأکید بر اهمیت سرمایه گذاری در این مرکز و تأثیر آن بر ثروت پایدار در حوزهICT خاطر نشان کرد: بهره گیری از توان و تخصص نخبگان علمی در خارج از کشور، یکی از اهدافی بوده که این مرکز برای ارتقاء جایگاه خود از آن استقبال می کند.
 
در ادامه این مراسم دکتر مرتضی براری، معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وزارت ارتباطات آمادگی کامل خود را برای همکاری و حمایت از مرکز تحقیقات مخابرات و پژوهشگاه ICT اعلام می کند.
وی با بیان این که این مرکز با توجه به تأکیدات وزیر ارتباطات بر اصل تحقیق و پژوهش وظایف مهمی بر دوش دارد، خاطر نشان کرد: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما از نیروهای متخصص و توانمندی بهره برده به طوری که در سال گذشته 220 هزار فارغ التحصیل در این حوزه داشتیم که دو برابر شاغلین این حوزه را شامل می شوند و این نشان از علاقه جامعه و سرمایه عظیمی است که  کشور از آن برخوردار است.
رئیس پیشین پژوهشگاه فناوری اطلاعات ادامه داد: تجاری سازی پژوهش های این حوزه با تعامل این مرکز با بخش خصوصی، مجامع بین المللی و دولت امکان پذیر است که می تواند نقش ICT را در رونق اقتصادی پررنگ تر کند.
 
براساس این گزارش دکتر انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در بخشی از این مراسم با تأکید بر سابقه طولانی مرکز تحقیقات به عنوان نهادی که از ابتدای انقلاب نقش پررنگی بر توسعه ICT داشته است، اظهار امیدواری کرد: با تصدی گری وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات این مرکز می تواندبه جایگاه سابق در توسعه ict باز گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.