اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 12, 2013
11:36 پنجشنبه، 21ام آذرماه 1392
کد خبر: 59409

جنتی: در شبکه های اجتماعی هم می توان ارشاد کرد هم می توان گمراه کرد

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هجمه های برخی از برنامه های ماهواره ای را بخشی از خطر بزرگ جنگ نرم خواند و اظهار داشت: باید در برابر جنگ نرم دشمن مصونیت فرهنگی و فکری ایجاد کنیم.
 
 
ˈعلی جنتیˈ سه شنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در جمع خبرنگاران درپاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن لازم است، گفت: بحث فرهنگ عمومی که مطرح شده بخشی از مقابله با تهاجم فرهنگی است.
 
وی ادامه داد: تحمیل استحاله های فرهنگی، تغییر نمادهایی که مشاهده می شود، تاثیرات خارجی بر زبان فارسی، هجمه های ضداخلاقی ماهواره ها و حتی اینترنت بخش های دیگری از جنگ نرم است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد مصونیت فرهنگی و فکری در جامعه را یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: می توان با واکسیناسیون کردن فرهنگی از سنین پایین و حتی از دوران حضور کودکان در مهدهای کودک ، مانع بمباران هجمه های دشمن از بیرون شد و اثر گذاری آن را از میان برد.
 
در شبکه های اجتماعی هم می توان ارشاد کرد هم می توان گمراه کرد
 
جنتی درباه فیس بوک نیز اظهارداشت: فیس بوک شبکه اجتماعی محسوب می شود که می شود درآن ارتباط مفیدی را برقرار کرد اما در عین حال دام ها و زیان های زیادی را نیز دارد.
 
وی افزود: اگر امروز نگاه کنید برخی از روابط که هم اکنون در شبکه های اجتماعی حاکم می باشد نامناسب است و تاثیرات منفی دارد.
 
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک را همانند یک تلفن دانست و گفت: همه چیز میتوان در آن گفت؛ هم می توان حرفهای خوب و هم می توان حرفهای نامناسب زد؛ هم می شود ارشاد کرد وهم می توان گمراه کرد زیرا یک وسیله ارتباطی است.
 
جنتی مطالب عنوان شده از سوی وی درباره فیس بوک را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن صحبت ها عقیده شخصی خودم درباره این شبکه اجتماعی بوده است.
 
وی ادامه داد: اما از لحاظ قانون ما تابع قوانین کشور هستیم و دراین باره کمیته مصادیق مجرمانه که ما عضو آن هستیم، تصمیم گیری می نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.