تلفن همراه

گوشی

December 19, 2013
0:26 پنجشنبه، 28ام آذرماه 1392
کد خبر: 59604

بازار اپراتورهای تلفن همراه در حال تغییر است

پیش‌بینی می‌شود با رشد آهسته و متوسط درآمد اپراتورهای تلفن همراه، میزان فروش ابزارهای موبایل تا پنج سال آینده، کاهش یافته و الگو های تقاضا در بازار تغییر کند.
 
 
برای اولین‌بار در تاریخ صنعت تلفن همراه، شیب نزولی در درآمد جهانی این سرویس تا سال 2018 دیده می‌شود، اما از هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود این درآمد در سال 2017 با کاهش یک درصدی از مبلغ کل 7.8 میلیاردی مواجه شود.
 
روند توسعه این بازار به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد فروش سیم‌کارت مانند بسیاری از کشور‌ها رایگان شود و تنها فروش خدمات، منبع اصلی درآمد اپراتور‌ها باشد که در این صورت، مولفه‌هایی مانند کیفیت خدمات، خدمات ارزش افزوده و مشتری‌محور شدن سیاست‌های تجاری اپراتورها به مهم‌ترین عناصر در تعیین سرنوشت سرمایه‌گذاری‌ها در بازار تلفن همراه مبدل می‌شوند.
 
سارا کافمن – تحلیلگر – معتقد است اپراتورها در بازار‌های توسعه یافته بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه درآمد ارتباطات مخابراتی در اروپای غربی در حال کاهش است.
 
به گفته‌ی او، درآمد بازارهای توسعه یافته نیز در سال 2018 کاهش می‌یابد و بسیاری از کاهش درآمد‌ها به ‌طور متوسط ادامه خواهد داشت. در این بین، کشور‌های حوزه خاورمیانه بیشترین کاهش را به دنبال خواهند داشت و درآمد‌ها به ازای هر کاربر 2.5 درصد سقوط خواهد کرد.
 
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات پیش‌بینی شده است که ارزش بازار جهانی خدمات و نرم‌افزار‌های رمز‌گذاری موبایلی نیز تا پایان سال جاری میلادی به 230 میلیون دلار برسد.
 
این بازار فرصت‌های فراوانی را برای شرکت‌های فعال در حوزه ابزار‌های امنیتی موبایلی به وجود می‌آورد و این در حالی است که مراکز توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری هنوز منتظرند پیش از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش این بازار، بالاتر رود.
 
اگر اپراتور‌های تلفن همراه، خواهان ارتقای موقعیت خود در بازار‌های بورس باشند، باید در تعریف شاخص‌های خود نیز تجدید‌نظر کنند. اپراتورها بهتر است به تدوین شاخص‌هایی بپردازند که هم تعداد خطوط ارتباطی و هم تعداد کاربران را در بر می‌گیرند یا این‌که در نهایت، میانگین خطوط ارتباطی به ازای هر کاربر را تقویت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.