اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2013
0:46 جمعه، 29ام آذرماه 1392
کد خبر: 59634

۵مسیر چالش برانگیز پیشروی CIOها که منجر به رشد یا شکست شرکت خواهد شد

1- تبدیل شدن CIO به CDIO. آی تی شانس خود را در بازار محصولات دیجیتالی امتحان می کند.
سال آینده، سال محصولات دیجیتالی است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سال آینده آی تی رشد چشمگیری خواهد داشت و CIO نیز این فرصت را دارد تا گوی سبقت را از رقیبان خود برباید. سال های قبل نیز شاهد آن بودیم که برخی از شرکت ها قصد داشتند تا بازار محصولات دیجیتالی را از آن خود کنند. اما سال 2014 نیاز به تمرکز بیشتری بر شناسایی شیوه های دستیابی به این مهم دارد. سال 2014 سال نزدیک کردن IT و بازار محصولات دیجیتال است و اگر CIO بتواند از آن بهره برداری کند سال تبدیل CIO به CDIO خواهد بود.
 
2- اندازه گیری همه چیز
اطلاعات در تمامی دوره های تاریخ دست برتر بوده است، اما امسال به سطحی فراتر خواهیم رسید. تکنولوژی پیشرفته یعنی ابزار و توانایی بیشتر در اندازه گیری، ذخیره سازی و معنی بخشی به این اطلاعات. این طیف وسیع اطلاعات، از عادت های مشتریان تا جزئیات مدیریت بازار و فرآیند های عملیاتی، از اطلاعات عمومی تا شخصی ترین اطلاعات – برای درک عمق این اطلاعات تنها کافی ست به نرم افزار NIKE برای ثبت و ذخیره کردن عادت های ورزشی کاربران یا نرم افزار Sleep Cycles برای بررسی و ذخیر الگو های خواب آن ها توجه کنید – همه و همه به معنی داشتن آگاهی بیشتر است، که در سایه آن دانش و قدرت بیشتر به ارمغان خواهد آمد. برای شرکت CIO این موضوع به معنای پیشرفت در دنیای فناوری اطلاعات است.
 
3- عصر کارگران دورکار
کارگران در سال 2014 متفاوت خواهد بود. کار کردن در همه جا و در هر زمان هدفی است که در سال 2014 محقق خواهد شد. تبلت ها و تلفن های هوشمند راه حل های آی تی برای حل مشکل کارکنان دور کار است. امروزه گوشی های تلفن همراه باز به همان اندازه گوشی های دهه 80 میلادی شده اند. البته کارکرد تلفن همراه در سال 2014 فرای ویژگی های معمول دستگاه تلفن همراه خواهد بود. کارکرد تلفن همراه یعنی دسترسی به مقصد مورد نظر از هر مکان ممکن. پس CIO نیز باید به سمت تولید بیشتر نرم افزار، البته نرم افزار هایی که بر پایه به اشتراک گذاری مطالب هستند، مانند Yammy حرکت کند. در هر پیشه ای که مشغول به کار هستید دورکاری و سرویس های WiFi مانند آب برای بقای دفتر کارتان ضروری خواهد بود.
 
4- نیاز آی تی به سرعت بیشتر
وقتی در خانه هستید هر زمان که اراده کنید می توانید با پرداخت چند پوند ناقابل نرم افزار دلخواه خود را بارگذاری و نصب کنید. در سال 2014 بهانه ای از شرکت های حوزه IT برای همراه نبودن با سرعت محصولات دیجیتال قابل قبول نخواهد بود. IT باید مبتکر و سریع شود. در جهانی که چرخ های توسعه و پیشرفت هر روز سریع تر به  پیش می روند و فاصله ی میان پیشرفت های عظیم کم و کمتر می شود ( و در این اواخر به صفر رسیده است.) شرکت CIO باید در سال آینده اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.
 
5- IT بسیار مهم تر از آن است که شکست بخورد.
از آنجایی که فعالیت ها در حوزه IT به اندازه دیگر حوزه های تکنولوژی مورد توجه قرار نمی گیرد. این موضوع غیر قابل انکار است که CIO در سال 2014 یا رشد عظیمی خواهد کرد یا از بین خواهد رفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.