اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

December 24, 2013
15:25 سه شنبه، 3ام دیماه 1392
کد خبر: 59736

سیم‌کارت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را کی می‌خرد؟

گذری در سایت‌های فروش سیم کارت‌های رند نشان از بی‌سامانی این حوزه دارد تا جاییکه برخلاف ارزان شدن قیمت پایه سیم‌کارت‌های صفر همراه اول، اما همچنان روند قیمتی این پایگاه‌ها صعودی است.
 
 
با کاهش قیمت نزدیک به 100 هزار تومانی سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول در پی مصوبه جلسه شماره 166 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که 30 خرداد ماه 92 برگزار شد، انتظار می‌رفت بازار حاشیه‌ای نیز دستخوش تغییراتی شود اما ظاهرا نه تنها تغییری در حاشیه بازار صورت نگرفته بلکه قیمت سیم‌کارت‌های رند روندی صعودی‌تر را در پی گرفته است.
 
سابقا قیمت سیم‌کارت‌های صفر دائمی همراه اول با قیمت 256 هزار تومان عرضه می‌شد که بعد از این مصوبه به قیمت حدودی 162 هزار تومان رسید اما جالب است در زمانیکه قیمت‌های سابق (قیمت بیشتر) ارائه می‌شد، بیشترین نرخ رند بازار 550 میلیون تومان بود.
 
اما حال که قیمت پایه و اصلی کاهش یافته، این قیمت‌ها نه تنها کاهش نداشته بلکه روندی صعودی‌تر در پیش گرفته و هم‌اکنون با جست‌وجوی کلیدواژه "رُند" در گوگل و با رجوع به اولین سایت جست‌وجو شده، بیشترین نرخی که برای دائمی رند همراه اول به چشم می‌خورد بیش از دو برابر قیمت سابق است.
 
البته قطعا بازار رسمی هیچ ربطی به بازارهای فروش اینترنتی و بازار سیاه ندارد و مسئولان هم بارها اعلام کرده‌اند که نظارت بر این بخش سخت و غیرممکن است اما این دلیلی نمی‌شود که عده‌ای با این بهانه وارد این حوزه شوند و سودهایی کلان کنند.
 
در حال حاضر قیمت این سیم‌کارت یا به عبارتی رندترین پایگاه رند، یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.
 
 
اختلاف قیمت بین این سیم‌کارت با رند بعدی 920 میلیون تومان است.
 
 
در این پایگاه، رندترین سیم‌کارت دائمی ایرانسل نیز 60 میلیون قیمت خورده که با رند بعد از خودش اختلافی 5 میلیون تومانی دارد.
 
 
جالب است که رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، 40 میلیون تومان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.