اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 28, 2013
16:47 شنبه، 7ام دیماه 1392
کد خبر: 59844

اختلال شدید در آنتن‌دهی همراه اول در ایلام: مشترک مورد نظر در دسترس نیست!

اختلال و نوسان شدید در آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در مرکز استان ایلام، مردم و مشترکان همراه اول را کلافه کرده است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنای منطقه ایلام، طبیعی به نظر می‌رسد که تلفن‌های همراه در برخی نقاط استان‌ که به نقاط کور معروف هستند آنتن ندهد، هر چه باشد استان ما کوهستانی است و آنتن‌‌دهی در بسیاری از نقاط آن با مشکلاتی همراه است، طبیعی است اگر اپراتورهای خصوصی برای پوشش بهتر و بیشتر شبکه‌های خود در استان ما با مشکل مواجه باشند.
 
طبیعی است که اپراتورهای خصوصی در بسیاری از نقاط استان،  آنتن « BTS » نداشته باشند و با محدودیت‌هایی مواجه باشند، اما اینکه شرکت مخابرات استان با این دامنه‌ گسترده‌ نصب آنتن‌های « BTS » در نقاط مرکزی و حاشیه‌ای شهر آنتن‌دهی نداشته باشد و تماس‌ها با عدم اتصال شبکه، قطع شود کمی غیرطبیعی است.
در حالی که شرکت مخابرات عرصه را بر اپراتورهای خصوصی تنگ کرده و آنها را به حاشیه رانده است با تبلیغات سنگین و محصور کننده‌ خود همه‌ رسانه‌ها را به تسخیر درآورده است، ضعف و ناتوانی در آنتن‌دهی و پوشش مناسب شبکه در نقاطی که نباید به هیچ دلیلی کور باشد، مورد سوال است.
 
بلوار دانشجو، خیابان فردوسی و اطراف مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در مرکز شهر، اطراف اداره کل امور آب منطقه‌ای استان، سبزی‌آباد، میدان ارغوان، شهرک پیچ‌آشوری، شهرک چالیمار و حتی گاهی چهارراه سعدی و خیابان‌ تختی و خیابان آیت‌اله حیدری از جمله خیابان‌ها و اماکنی هستند که آنتن‌دهی موبایل در آنها مرتب در حال نوسان است به گونه‌ای که به یکباره تماس‌ها در این نقاط قطع می‌شود.
 
از 10 روز گذشته تا امروز بسیاری از مشترکان همراه اول، هنگام شماره‌گیری با این جمله معروف و اعصاب خُرد کُن «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» روبرو می‌شوند در حالی که برخی مشترکان می‌گویند مشترک مورد نظر در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر و یا در محل کار خود مستقر است، دلیل عدم پوشش شبکه هیچگاه از سوی مخابرات اعلام نمی‌شود.
 
شرکت مخابرات استان در حالی که امکانات تکنولوژیک آن بسیار بیشتر از گذشته است باید خدمات مناسبی به مشترکان خود ارائه کند، اینگونه نیست و این وضعیت باعث گله‌ شهروندان ایلامی شده است.
 
«وحید سلطانی‌نژاد» از شهروندان ایلامی که در خیابان سعدی جنوبی در حال تردد است به خبرنگار ایسنا، در این خصوص گفت: 20 دقیقه در همین خیابان داخل آزمایشگاه بودم در این مدت 10 تماس داشته‌ام در حالی که حتی یکبار گوشی من زنگ نخورده و همه‌ تماس‌های ناموفق به وسیله پیامک به من اعلام شده است نمی‌دانم در مرکز شهر هستم ولی آنتن‌دهی ضعیف است.
 
«کریم شوقی آلیکوهی» دیگر شهروند ایلامی نیز در این زمینه اظهار کرد: در داخل منزل آنتن‌دهی و پوشش شبکه همراه اول گاهی به طور کامل قطع می‌شود و گاهی آنتن‌دهی ضعیفی داریم با هر کس تماس می‌گیریم در دسترس نیست.
 
وی افزود: شرکت مخابرات که ماهیانه قبض تلفن همراه را محاسبه و ارسال می‌کند و در مورد تاخیرها حساسیت زیاد دارد چرا بستر مناسب جهت برقراری تماس را فراهم نمی‌کند؟
 
«رمضان بیگ‌محمدی» – مدیر امور ارتباطات شرکت مخابرات استان در این خصوص به ایسنا، گفت: به دلیل قطعی برق در سطح شهر بیش از 10 سایت این شرکت خاموش و از مدار خارج شدند و باعث قطع آنتن شد.
 
وی با بیان اینکه این مشکل باعث به وجود آمدن عدم آنتن‌دهی در برخی نقاط شهر ایلام شد افزود: این مشکل بعد از یک ساعت رفع شده است.
 
بیگ محمدی حجم عظیم 200 هزار نفری زائران در استان همزمان با اربعین حسینی را از دیگر مشکلات قطعی آنتن عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل عدم هماهنگی با شرکت مخابرات از حضور زائران در استان باعث به وجود آمدن عدم آنتن‌دهی در برخی نقاط شد که بلا‌فاصله با نصب 9 سایت در مهران رفع مشکل شد.
 
وی با قبول داشتن قطعی ادواری آنتن در شهرک «چالیمار» گفت:  یک سایت مخابراتی در بلوار شهرداری این شهرک نصب شده و فقط کار نصب دکل آن مانده است و با نصب کامل این سایت مشکل آنتن‌دهی این شهرک رفع خواهد شد.
 
مدیر امور ارتباطات شرکت مخابرات استان اضافه کرد: یک سایت دیگر در چهار راه پیام‌نور شهر ایلام در حال نصب است که طی یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.