بازی

فناوری اطلاعات

January 1, 2014
18:04 چهارشنبه، 11ام دیماه 1392
کد خبر: 59955

بهترین بازی‌های رایانه‌ای 2013 کدامند؟

شاید بتوان 2013 را سال بازی‌های رایانه‌ای نام‌گذاری کرد. در این سال دو شرکت مایکروسافت و سونی بزرگترین تحول در دنیای کنسول‌های بازی را رقم زدند و انواع بازی‌ها با قابلیت‌های مختلف به دست کاربران رسیدند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از TNW، آن دسته از کاربرانی که علاقمند به دنیای بازی‌های رایانه‌ای هستند، از جزییات بخش نرم‌افزاری آن بیشتر از اطلاعات سخت‌افزاری آگاهی دارند و در جریان آخرین‌های بازی‌های عرضه شده با بهترین قابلیت‌ها قرار می‌گیرند. از این رو نشریه Forbes در گزارش جدید خود لیست بهترین بازی‌های رایانه‌ای جهان که در سال 2013 عرضه شده‌اند را به قرار زیر منتشر کرده است.
 
بازی BioShock Infinite:
توسط مرکز Irrational Games تولید و توسط شرکت 2K Games عرضه شده است. "کن لیواین"(Ken Levine) طراحی این بازی را برعهده داشته است و از نظر میزان کسب درآمد می‌توان گفت که بهترین بازی را طراحی کرده است. ماجرای این بازی در کلمبیا دنبال می‌شود و داستان مهیج و فضای بسیار واقعی کاربر را تا مرحله آخر نگه می‌دارد.
 
بازی Civilization V: Brave New World:
توسط مرکز Firaxis Games تولید و توسط شرکت 2K Games عرضه شده است. این محصول در خانواده بازی‌های استراتژیک طبقه‌بندی می‌شود و در سال 2010 که نسخه اولیه آن عرضه شده بود نیز عنوان بهترین بازی را از آن خود کرد. نسخه جدید بازی کاربر را با فرهنگ تازه آشنا می‌کند، گزینه‌های دیپلماتیک بیشتری در اختیار او می‌گذارد و قابلیت‌های فراوانی را به کاربر ارایه می‌دهد.
 
بازی Gone Home:
توسط شرکت The Fullbright Company ساخته شده است. این بازی یک نقش‌اول دارد که با داستان‌های مختلف مواجه می شود و نمونه عالی از بازی‌هایی است که برای پیشبرد   مراحل مختلف نیازی به نبرد و خونریزی نیست. کاربران در این بازی یک خانه خالی در اختیار دارند باید به دنبال خانواده مفقود شده بگردند و بخش‌های مختلف اطلاعات را برای رسیدن به این هدف کنار هم بگذارند.
 
بازی Gunpoint:
این بازی توسط شرکت Suspicious Developments ساخته شده است. این بازی در اصل یک پازل پیچیده است که نخستین بار توسط یکی از روزنامه‌نگاران حوزه بازی‌های رایانه‌ای یعنی "تام فرانسیس"(Tom Francis) روانه بازار شد. این بازی هوشی ذهن کاربر را درگیر می‌کند و نوشته‌هایی که در آن ظاهر می‌شود طنزآمیز و مهیج است.
 
بازی Monaco: What’s Yours Is Mine:
این بازی توسط شرکت Pocketwatch Games تولید و توسط مرکز Majesco Entertainment عرضه شده است. این بازی یک فضای مدرن از نسخه قبلی خود را در اختیار کاربر می‌گذارد که دنبال کردن مراحل جذاب آن برای هرکس می‌تواند اعتیادآور باشد. این بازی را می‌توان به صورت همزمان با دو یا چند دوست دنبال کرد. شما در این بازی عضو یک گروه گانگستری هستید و نقش سارق اصلی را برعهده دارید.
 
بازی Papers, Please:
توسط شرکت Lucas Pope ساخته شده است. این بازی مربوط به یک اداره مهاجرت می‌شود که هر یک از مراجعه کنندگان آن داستان متفاوتی دارند و باید به مسئله آن‌ها رسیدگی کرد. در این بازی شما برای مراجعه‌کنندگان مختلف تصمیم‌گیری می‌کنید که البته ممکن است در خلال بازی یک ماجرای احساسی هم رخ دهد.
 
The Last Of Us:
توسط شرکت Naughty Dog تولید و توسط مرکز سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی عرضه شده است. این بازی پرفروش‌ به همان اندازه که خوش‌نام است، جذابیت دارد. طراحی گرافیکی پیشرفته، سیستم صوتی قوی، داستان مهیج، شخصیت‌های قوی، قابلیت اجرا با کیفیت بالا و داستان‌های دنباله‌دار مهم‌ترین عوامل در افزایش محبوبیت این بازی محسوب می‌شود. این محصول را به‌جرات می‌توان یکی از بهترین بازی‌هایی دانست که سال 2013 وارد بازار جهانی شد.
 
بازی The Legend of Zelda: A Link Between Worlds:
این بازی توسط شرکت Nintendo تولید و عرضه شده است. شاید بتوان گفت که این محصول بهترین بازی ساخت این شرکت در یک دهه گذشته محسوب می‌شود و همه بخش‌های لازم از جمله کیفیت گرافیکی، داستان خوب و سازگاری با سیستم‌های سخت‌افزاری را شامل می‌شود. این بازی ذهن کاربر را درگیر می‌کند و او مجبور می‌شود مراحل مختلف را با دقت دنبال کند.
 
بازی The Stanley Parable:
توسط شرکت Davey Wreden/Galactic Cafe ساخته شده است. این بازی را می‌توان از بهترین محصولاتی دانست که دنیای مدرن بازی‌های رایانه‌ای را ارایه می‌دهند. اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که در مورد بازی‌ها فکر می‌کنید، باید گفت که این محصول دقیقا برای شما ساخته شده است. این بازی را باید دنبال کنید تا نقاط قوت آن را به عینه ببینید.
 
بازی Super Mario 3D World:
این بازی توسط شرکت Nintendo تولید و عرضه شده است. این محصول را می‌توان نسخه پیشرفته بازی محبوب Mario دانست که دانیایی شبیه آنچه که از کودکی در خاطر شما مانده است را تدائی می‌کند و در عین حال فضاهای زیباتر با قابلیت‌های بهتر را دراختیار شما می‌گذارد. نخستین نسخه این بازی در سال 1983 عرضه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.