امنیت

تلفن همراه

گوشی

January 3, 2014
10:40 جمعه، 13ام دیماه 1392
کد خبر: 59977

آمریکا می‌تواند از کاربران آیفون جاسوسی کند

آژانس امنیت ملی آمریکا به راحتی میتواند از کاربران گوشی‌های آیفون جاسوسی کند.
 
یکی از اسناد فاش شده آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد این نهاد امنیتی می‌تواند به سادگی برنامه جاسوسی خود را روی گوشیهای آیفون اجرا و به تمام اطلاعات کاربران نظیر پیامها، فهرست شماره تلفن‌ها و حتی موقعیت مکانی کاربر دسترسی پیدا کند.
 
اما مساله‌ خطرناک تر اینست که ویروس جاسوسی به آژانس امنیت ملی آمریکا اجازه می‌دهد از راه دور به دوربین و میکروفن گوشی کاربر دسترسی داشته باشد.
 
براساس سند افشا شده، این ماموریت جاسوسی در ماه اکتبر سال 2008 شروع شده است. در این سند آمده است آژانس امنیت ملی برای انتشار ویروس جاسوسی باید به گوشی دسترسی فیزیکی داشته باشد که این امر کمی از شدت فاجعه می‌کاهد.
 
نشریه آلمانی اشپیگل که این سند را منتشر کرده اعلام کرد: موضوع نگران کننده تر اینست که ادوارد اسنودن متخصص کامپیوتر و مامور سابق ان اس ای که اسناد جاسوسی آمریکا را فاش کرده است می‌گوید این احتمال وجود دارد که شرکت اپل به آژانس امنیت ملی برای دسترسی به محصولاتش اجازه داده باشد.
 
در زمان عرضه آیفون 5 اس این نگرانی وجود داشت که اثر انگشت کاربران که برای ورود به گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، از سوی ان اس ای مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
 
این فرضیه در نهایت توسط سخنگوی اپل رد شد و اطلاعاتی ارائه شد تا کاربران را به این باور برسانند که اطلاعات افراد به هیچ وجه از گوشی خارج نمی‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.