اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 8, 2014
0:03 چهارشنبه، 18ام دیماه 1392
کد خبر: 60093

رگولاتوری از تشکیل کمیته اندازه گیری تشعشعات در وزارت ارتباطات و بررسی توان های فرکانسی کشور خبر داد

یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشکیل کمیته ای با هدف بررسی و اندازه گیری تشعشعات طیف فرکانسی کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و محیط زیست خبر داد.

گرشاسب جمشیدی نژاد در گفتگو با مهر، با بیان اینکه این کمیته مشترک با هدف بررسی و اندازه گیری تشعشعات مستقیم و غیرمستقیم تشکیل شده است اظهار داشت: در این کمیته معاونان و نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت درمان و آموزش پژشکی، سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست حضور دارند.
 
مدیرکل نظارت بر سرویس های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اندازه گیری تمامی توان های فرکانسی کشور و مقایسه آن با استانداردهای جهانی از جمله وظایفی است که برای این کمیته با محوریت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.
 
وی افزود: شاخص های ارائه خدمات بر روی طیف فرکانسی کشور باید با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد و پس از بررسی در این کمیته، توسط وزارت بهداشت کنترل خواهد شد.
 
جمشیدی نژاد بر لزوم اعتمادسازی در میان مردم و نیز افزایش اطلاع رسانی و آگاهی سطح جامعه به عنوان اهداف این کمیته مشترک تاکید کرد و ادامه داد: با وجود بررسی تمامی توانهای فرکانسی کشور و ارائه نتایج آن، مردم نسبت به تشعشعات آگاهی بیشتری خواهند یافت و نسبت به یک مقوله خاص مانند فرکانس آنتن های GSM حساسیت نخواهند داشت.
 
به گزارش مهر، در آخرین آمارهای اعلام شده از میزان شکایات و نگرانی مردم از تشعشعات فرکانسی، 32 مورد شکایت از نصب سازه آنتن های موبایل و وایمکس و نگرانی از بابت تشعشعات این آنتن ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده که از این تعداد شکایت دریافت شده، 84 درصد مربوط به تشعشعات و 16 درصد مربوط به سازه آنتن های BTS و وایمکس بوده است.
 
از حیث نگرانی مردم از تشعشعات آنتن های موبایل، 41 درصد شکایتها از آنتن های اپراتور ایرانسل، 25 درصد از اپراتور همراه اول، 25 درصد از اپراتور رایتل، 6 درصد از تالیا و 3 درصد از اپراتور مبین نت گزارش شده است که براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حتی یک مورد از این شکایات نیز مثبت نبوده و آزمایشات و بررسی ها از تایید استاندارد بودن و بی خطر بودن این تجهیزات و میزان تشعشعات ساطع شده از این آنتن ها حکایت داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.