فناوری اطلاعات

January 9, 2014
10:34 پنجشنبه، 19ام دیماه 1392
کد خبر: 60134

پیش‌‏بینی متفاوت گارتنر از بازار IT در سال ۲۰۱۴

شرکت پژوهشی گارتنر در تازه‏‌ترین گزارش خود اعلام کرده است جهانیان در سال میلادی جدید ۸. ۳ تریلیون دلار در بازار آی تی هزینه می‌‏کنند. این در حالی است که شرکت پژوهشی فورستر چند روز پیش این رقم را ۲. ۲ تریلیون دلار برآورد کرده بود. 
 
شرکت گارتنر اعلام کرده است جهانیان امسال ۸. ۳ تریلیون دلار در بازار آی تی هزینه خواهند کرد که این رقم در مقایسه با هزینه‌‏کردهای ۷. ۳ تریلیون دلاری امسال حدود ۱. ۳ درصد رشد خواهد داشت. بر اساس برآوردهای گارتنر هزینه‌‏کرد جهانیان در سال ۲۰۱۳ فقط ۴. ۰ درصد رشد داشته است. گارتنر در حالی دست به انتشار برآوردهای خود زده است که شرکت فورستر چند روز پیش برآوردهای متفاوت دیگری را از آینده بازار آی تی به دست داده بود. شرکت فورستر پیش‌‏بینی کرده بود جهانیان امسال ۲. ۲ تریلیون دلار در این بازار هزینه خواهند کرد. فورستر نرخ رشد هزینه‏‌کرد‌ها در بازار آی تی را نیز ۲. ۶ درصد برآورد کرده بود. 
 
بر اساس برآوردهای گارتنر، جهانیان امسال ۶۹۷ میلیون دلار را صرف خرید ابزار‌ها و سخت‏‌افزارهای آی تی خواهندکرد که این رقم ۳. ۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۳ خواهد بود. هزینه‌‏کرد‌ها در بخش سیستم‌‏های پایگاه داده نیز با ۶. ۲ درصد رشد به ۱۴۳ میلیارد دلار خواهد رسید. صنعت نرم‌‏افزارهای کسب و کار نیز ۳۲۰ میلیارد دلار از این هزینه‏‌کرد‌ها را از آن خود کرد که این رقم ۸. ۶ درصد بیشتر از سال گذشته است. درآمد بخش خدمات آی تی نیز با ۵. ۴ درصد رشد حدود ۹۶۳ میلیارد دلار پیش‌‏بینی شده است. خدمات مربوط به ارتباطات راه دور (تلکام) نیز یک تریلیون و ۶۵۸ دلار از این ۸. ۳ تریلیون دلار را به خود اختصاص خواهد داد. 
 
گارتنر درباره صنعت نرم‌‏افزارهای کسب و کار همچنین پیش‌‏بینی کرده است بازار محصولاتی مثل راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت زنجیره تامین (SCM) امسال از رشد بسیار بالایی برخوردار خواهند شد. 
 
گارتنر در گزارش خود ادعا کرده است برای پیش‌‏بینی هزینه‌‏کردهای جهانیان در بازار آی تی از روش‌‏شناسی‏‌های بسیار سخت‏گیرانه‌‏ای استفاده می‌‏کند. تحلیل میزان فروش هزاران فروشنده طیف متنوع محصولات آی تی، استفاده از تکنیک‏‌های اولیه پژوهشی و ترکیب نتایج آن با یافته‌‏های پژوهشی ثانویه از جمله شیوه‌‏هایی است که گارتنر ادعا کرده به کمک آن‌ها به ارزیابی و پیش‌‏بینی بازار می‌‏پردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.