اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

January 22, 2014
13:11 چهارشنبه، 2ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60433

مدیرعامل مخابرات: بازار مالی مخابرات ۲۸ هزار میلیارد تومان خلا دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بازار گردش مالی مخابرات ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است که امروزه ۱۲ هزار میلیارد از آن محقق شده است.

 
 
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح پروژه مخابراتی شهر جدید پرند با 15 هزار پرت تلفنی و اینترنتی با اشاره به اینکه مخابرات متولی و مسئول اصلی توسعه حوزه فناوری اطلاعات است اظهار کرد: با وجود اینکه به این رسالت پی برده‌ایم اما همچنان حق این مطلب ادا نشده است و هنوز در فهم و پیاده سازی فناوری اطلاعات دچار مشکل هستیم زیرا اگر نقش IT را در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد می‌دانستیم شاید در 20 سال گذشته نگاه‌مان به فناوری اطلاعات طور دیگری می‌شد.
وی عنوان کرد: هیچ سازمانی نمی‌تواند به امر توسعه به مفهوم حقیقی بی‌تفاوت باشد زیرا کلاً دو حالت برای آن متصور است یا باید بماند و بمیرد یا توسعه پیدا کند. 
مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: فناوری اطلاعات را از حوزه توسعه و تهدید می‌توان بررسی کرد که در این صورت اگر در حوزه فناوری اطلاعات توسعه پیدا نکنیم این حوزه تبدیل به تهدید خواهد شد که باید پیش از چنین رویدادی جلوی تهدید شدنش را بگیریم.
پوررنجبر با اشاره به اینکه مخابرات در این زمینه خود را مسئول بخش عمده نیز از رویکرد های فناوری اطلاعات می‌داند ابراز کرد: طرح تحول مخابرات نیز در راستای این موضوع کلید خورد که توسعه منابع انسانی وحوزه‌های مالی و همچنین ساختار سازمانی را شامل می‌شود و ضرورت چنین طرحی نیز توسعه  تحول برانگیز تکنولوژی بوده است. 
 
مدیرعامل مخابرات ایران با خطاب قرار دادن استاندار تهران عنوان کرد: امیدواریم که توسعه فناوری اطلاعات و مخابرات را از ضرورت های اصلی تلقی کنید تا بتوانیم  در این حوزه پرچمدار توسعه تکنولوژی در کشور باشیم. 
 
وی در ادامه افزود: هم اکنون به دلایل تحریم به دنبال حل مشکلات می‌گردیم اما متاسفانه برخی از این مشکلات در حال بازدارندگی ما هستند که در نهایت موجب عدم تحقق قدم‌های توسعه‌ای‌ می‌شود. 
پوررنجبر گفت: برخی از این مشکلات این است که یا کالاها در گمرک می‌ماند یا به دلایل تحریم از آن طرف به ما جنس نمی‌دهند که مجبور به رایزنی با شرکت‌های دسته دوم و سوم می‌شویم و جالب است که در داخل کشور نیز به جای اینکه مقامات تصمیم‌گیر مشوق ما باشند دست ما را می‌بندند.
 
وی با اشاره به طرح شبکه و فناوری اطلاعات این شرکت گفت: ظرف 2 ،‌3 سال آینده و در راستای این طرح باید رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم که البته احتمال تغییر این رقم به دلایل نرخ ارز و تبدیل ریال به ارز خارجی ممکن است متفاوت باشد حال بماند چه میزان سرمایه دیگر باید در بخش منابع انسانی و اصلاح ساختارها هزینه شود. 
مدیرعامل مخابرات ایران افزود: من تنها می‌خواهم این را بگویم که مخابرات باید به عنوان شرکتی خصوصی با این میزان سرمایه گذاری حداقل به این نتیجه برسد که طرح‌های توسعه‌ای برای این شرکت منجر به ضرر دهی نمی‌شود زیرا شبکه بزرگتر از مخابرات در کشور وجود ندارد و به عبارتی که هر کودکی متولد شود به شبکه ما اضافه می‌گردد. 
پوررنجبر یادآور شد: ایران هم‌اکنون 75 میلیون جمعیت دارد اما 100 میلیون نقطه ارتباطی که دارایی بزرگی به شمار می‌رود در آن شکل گرفته است. 
وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در چندماه اخیر افتاده که برخی مسائل نیز به واسطه آن در حال حل شدن است تصریح کرد: تنها ضرورت این است که جایگاه فناوری اطلاعات را درک کنیم تا بتوانیم به اقدامات بزرگتری دست یابیم زیرا منابع مالی و فناوری را علی رغم تمامی مشکلات بر سر تهیه و تامین خودمان قادر به حل کردن هستیم. 
مدیرعامل مخابرات ایران در پایان با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات می‌تواند بین 6 تا 7 درصد در تولید ناخالص داخلی تاثیرگذار باشد ، درباره بازار گردش مالی مخابرات اظهار کرد: بازار گردش مالی مخابرات بین 40 تا 50 هزار میلیارد تومان است که امروز تنها 12 هزار میلیارد از آن محقق شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.