5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

لبه تکنولوژی

January 24, 2014
14:02 جمعه، 4ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60470

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلاری کره‌ برای راه‌اندازی 5G

دولت کره جنوبی اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد دلار نسل جدید شبکه‌های موبایلی خود مبتنی بر نسل پنجم فناوری‌های مخابراتی(5G) را راه‌اندازی می‌‌کند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزیر علوم، ICT و برنامه‌ریزی‌های آتی کره جنوبی اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سال 2017 میلادی شبکه مخابراتی 5G به صورت آزمایشی در این کشور راه‌اندازی می‌شود و پیش‌بینی شده است که در سال 2020 میلادی این شبکه به صورت رسمی کار خود را آغاز کند.
 
این وزارتخانه هم‌اکنون در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود است و ضمن آن از سه اوپراتور موبایلی کره و شرکت‌های تولیدکننده زیرساخت‌های مخابراتی کمک‌های مالی دریافت می‌کند تا بتواند استانداردهای جدید برای ارایه خدمات مبتنی بر شبکه مخابراتی 5G را راه‌اندازی کند.
 
این وزارتخانه به منظور توسعه هرچه بیشتر طرح خود با تعدادی از شرکت‌های بزرگ که هم‌اکنون مبتنی بر فناوری 4G فعالیت می‌کنند همکاری‌های خود را آغاز کرده است تا در آینده بتواند به کمک آن‌ها خدمات 5G را گسترش دهد.
 
لازم به ذکر است که طی چند هفته گذشته "کمیسیون اروپا" موافقت خود را با سرمایه‌گذاری 700 میلیون یورویی برای توسعه فناوری 5G اعلام کرده است و جلسات مختلفی را در این زمینه برگزار می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.