تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 3, 2014
16:14 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60633

تبلت آندروییدی، نوت بوک ویندوزی و رایانه شخصی در یک دستگاه

جدیدترین ترنسفورمربوک ایسوس با نام Trio که نوت بوک، تبلت و رایانه شخصی را در یک دستگاه جا داده است با گارانتی آوات روانه بازار ایران شد.
 
Transformer Book Trio یا TX201LA جزو محصولات خلاق و شگفت انگیز دنیای فناوری به حساب می آید.
 
این دستگاه که مبتنی بر دو سیستم عامل آندرویید و ویندوز ساخته شده در کامپیوتکس 2013 پیش نمایش و در ایفای 2013 برلین رسما رونمایی شد. همانطور که از نام Trio پیداست، این مدل در واقع یک محصول سه گانه هیبریدی است و شما با خرید آن، نوت بوک، تبلت و رایانه شخصی را یک جا در یک دستگاه دارید.
 
همچنین TX201LA، می تواند توسط یک کاربر به عنوان لپ تاپ استفاده شود و یا توسط دو کاربر به عنوان تبلت و رایانه رومیزی به صورت مجزا استفاده شود.
 
بر اساس این گزارش، صفحه نمایش تبلت 11.6 اینچی Trio دارای کیفیت Full HD از نوع IPS با زاویه دید 178 درجه است. تبلت این دستگاه که مجهز به سیستم عامل آندریید جیلی بین 4.2 است از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Z2560 اتم اینتل، 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC بهره می برد. شما می توانید به وسیله اسلات کارت حافظه میکرو SD ظرفیت ذخیره سازی تبلت را تا 64 گیگابایت افزایش دهید. همچنین دوربین 5 مگاپیکسلی و دوربین 720p در جلو از دیگر ویژگی های این تبلت است. Trio تنها 9.7 میلی متر ضخامت و 700 گرم وزن دارد که این میزان برای یک تبلت 11.6 اینچی بسیار عالی به نظر می رسد.
 
اما داک کیبورد TX201LA خود یک رایانه شخصی مجزا ست و شما می توانید با اتصال آن به یک مانیتور به صورت مجزا از آن استفاده کنید. حال با قرار دادن تبلت روی داک کیبورد شما یک نوت بوک مبتنی بر ویندوز 8 از نسخه 64 بیتی با مشخصات بالا دارید. درون داک کیبورد یک پردازنده نسل چهارم اینتل مدل Core i7-4500U به همراه 4 گیگابایت رم و 500 گیگابایت فضای ذخیره سازی HDD به کار رفته است. همچنین دو پورت USB 3.0 و یک پورت صفحه نمایش و HDMI از دیگر مشخصات داک Trio است. داک کیبورد این دستگاه نیز نزدیک به یک کیلوگرم وزن دارد.
 
زمانی که تبلت روی داک قرار می گیرید شما در یک چشم به هم زدن و با فشار دادن یک دکمه روی کیبورد می توانید از سیستم عامل ویندوز به آندرویید و یا برعکس سوئیچ کنید. تبادل اطلاعات و داده ها نیز بین دو سیستم عامل با یک رابط کاربری که توسط خود ایسوس طراحی شده به راحتی امکان پذیر است.
 
از دیگر مشخصات Trio می توان فناوری SonicMaster ایسوس به همراه اسپیکر استریو، کیبورد راحت با نور پس زمینه و تاج پد تمام لمسی اشاره کرد.
 
گفتنی است TX201LA که تا کنون جوایز زیادی چون GOOD DESIGN AWARD 2013، 2014 CES Innovations را از آن خود کرده است در حالت آندرویید تا 13 ساعت و در حالت ویندوز تا 5 ساعت شارژ نگه می دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.