اپراتورها

هوشمند بودن بسته‌های اینترنت همراه اول به ضرر کیست؟

اینترنت هوشمند همراه اول سرویسی است که بدون در نظر گرفتن همه جوانب و زوایای ممکن برای مشترکین فعال می شود و اسباب زحمت را بر مشتری فراهم کرده و هزینه های گزافی را برای مشتریان ایجاد می کند.
 
به گزارش دانا، اینترنت هوشمند همراه اول سرویسی است که بدون در نظر گرفتن همه جوانب و زوایای ممکن برای مشترکین فعال می شود و اسباب زحمت را بر مشتری فراهم کرده و هزینه های گزافی را برای مشتریان ایجاد می کند.
 
حال هوشمند بودن این سرویس به چه معناست؟
هوشمند بودن به این معناست که برای مثال اگر در 23 ساعت بعد از فعال سازی سرویس یک روزه، درخواست عدم تمدید را نفرستید شبکه به  صورت خودکار و هوشمند مبلغ سرویس را از حساب شما کم و مجددا سرویس را تمدید می کند.
در نگاه اول شاید این روش به نوعی مشتری مداری باشد ولی وقتی در متن سرویس قرار می گیریم روند زیر قابل مشاهده است.
پس از ارسال درخواست مبنی بر فعال نمودن سرویس اینترنت هوشمند و کسر مبلغ سرویس، سرویس برای شما فعال می شود و شما می توانید از اینترنت ذغالی(از آنجایی که تمامی کشور تحت پوشش شبکه edge نمی باشد سرعت دانلود شما از 4 کیلوبایت در ثانیه تجاوز نمی کند، ولی اگر تحت پوشش باشد سرعتی معادل  34 کیلوبایت دارد) همراه لذت ببرید.
در این حین هیچ گونه هشداری به شما داده نمی شود که در صورت عدم تمدید سرویس، سرویس شما به صورت خودکار تمدید می شود.
در هنگام فعال سازی سرویس روزانه و یا هفتگی و ماهانه مراقب باشید تا در موعد اتمام سرویس احیانا:
 در خواب نباشید.
گوشیتان در دسترستان نباشد.
گوشی در حال سکوت نباشد.
گوشی در دست کودک یا بچه ای نباشد.
خاموش نباشد.
و…
چون اگر به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشید، یک ساعت قبل از اتمام زمان سرویس پیامکی با متن زیر به شما ارسال می شود و شما می بایست به آن پاسخ دهید.
مشترک گرامی بسته اینترنت هوشمند شماره 1- روزانه شما در ساعت….. به صورت اتوماتیک تمدید و مبلغ 10000 ریال به حساب شما منظور خواهد شد.
در صورت عدم تمایل به تمدید اتوماتیک عدد 8 لاتین را به همبن شماره (8080) بفرستید یا #328*111* راشماره گیری نمایید.
در صورتیکه که دستور را اجرا نکنید به این معنا است که از تمدید سرویس رضایت کامل دارید و بعد از زمان مقرر حتی تماس با 9990 نیز برایتان سودی نخواهد داشت.
در حالی که مشتری مداری به این معنا است که رضایت کامل مشتری را کسب کنید نه اینکه هزینه بیهوده را به او تحمیل کنید.
مشکل این سرویس در اینجاست که برای مثال اینجانب اگر به سرویسی بیش از یک روز نیاز داشتم منطقی تر بود که به منظور کاهش هزینه سرویس ، سرویس هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنم.
روند فوق به این معناست که شما سرویس خود را تمدید کرده اید مگر اینکه عکس حالت فوق ثابت شود.

​​