اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 11, 2014
5:14 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60753

هوشمند بودن بسته‌های اینترنت همراه اول به ضرر کیست؟

اینترنت هوشمند همراه اول سرویسی است که بدون در نظر گرفتن همه جوانب و زوایای ممکن برای مشترکین فعال می شود و اسباب زحمت را بر مشتری فراهم کرده و هزینه های گزافی را برای مشتریان ایجاد می کند.
 
به گزارش دانا، اینترنت هوشمند همراه اول سرویسی است که بدون در نظر گرفتن همه جوانب و زوایای ممکن برای مشترکین فعال می شود و اسباب زحمت را بر مشتری فراهم کرده و هزینه های گزافی را برای مشتریان ایجاد می کند.
 
حال هوشمند بودن این سرویس به چه معناست؟
هوشمند بودن به این معناست که برای مثال اگر در 23 ساعت بعد از فعال سازی سرویس یک روزه، درخواست عدم تمدید را نفرستید شبکه به  صورت خودکار و هوشمند مبلغ سرویس را از حساب شما کم و مجددا سرویس را تمدید می کند.
در نگاه اول شاید این روش به نوعی مشتری مداری باشد ولی وقتی در متن سرویس قرار می گیریم روند زیر قابل مشاهده است.
پس از ارسال درخواست مبنی بر فعال نمودن سرویس اینترنت هوشمند و کسر مبلغ سرویس، سرویس برای شما فعال می شود و شما می توانید از اینترنت ذغالی(از آنجایی که تمامی کشور تحت پوشش شبکه edge نمی باشد سرعت دانلود شما از 4 کیلوبایت در ثانیه تجاوز نمی کند، ولی اگر تحت پوشش باشد سرعتی معادل  34 کیلوبایت دارد) همراه لذت ببرید.
در این حین هیچ گونه هشداری به شما داده نمی شود که در صورت عدم تمدید سرویس، سرویس شما به صورت خودکار تمدید می شود.
در هنگام فعال سازی سرویس روزانه و یا هفتگی و ماهانه مراقب باشید تا در موعد اتمام سرویس احیانا:
 در خواب نباشید.
گوشیتان در دسترستان نباشد.
گوشی در حال سکوت نباشد.
گوشی در دست کودک یا بچه ای نباشد.
خاموش نباشد.
و…
چون اگر به هر دلیلی به گوشی خود دسترسی نداشته باشید، یک ساعت قبل از اتمام زمان سرویس پیامکی با متن زیر به شما ارسال می شود و شما می بایست به آن پاسخ دهید.
مشترک گرامی بسته اینترنت هوشمند شماره 1- روزانه شما در ساعت….. به صورت اتوماتیک تمدید و مبلغ 10000 ریال به حساب شما منظور خواهد شد.
در صورت عدم تمایل به تمدید اتوماتیک عدد 8 لاتین را به همبن شماره (8080) بفرستید یا #328*111* راشماره گیری نمایید.
در صورتیکه که دستور را اجرا نکنید به این معنا است که از تمدید سرویس رضایت کامل دارید و بعد از زمان مقرر حتی تماس با 9990 نیز برایتان سودی نخواهد داشت.
در حالی که مشتری مداری به این معنا است که رضایت کامل مشتری را کسب کنید نه اینکه هزینه بیهوده را به او تحمیل کنید.
مشکل این سرویس در اینجاست که برای مثال اینجانب اگر به سرویسی بیش از یک روز نیاز داشتم منطقی تر بود که به منظور کاهش هزینه سرویس ، سرویس هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنم.
روند فوق به این معناست که شما سرویس خود را تمدید کرده اید مگر اینکه عکس حالت فوق ثابت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.