February 14, 2014
12:21 جمعه، 25ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60832

راه‌اندازی پورتال جامع دولت امارات برای دستگاه‌های موبایلی

مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی امارات(TRA) به صورت رسمی اعلام کرد که پورتال موبایلی دولت این کشور موسوم به mGovernment روی پایگاه اینترنتی www.mgov.government.ae راه‌اندازی شده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این پورتال به عنوان منبع اصلی و مرکزی برای تمام اطلاعات مرتبط با سیستم‌ها و خدمات هوشمند دولت امارات متحده عربی محسوب می‌شود و متناسب با دستگاه‌های موبایلی مردم ساماندهی شده است.
 
این پورتال منبع اصلی ارایه دهنده ابزارها و نرم‌‌افزارهای دولتی محسوب می‌شود که خدمات سازمان‌ها و مراکز دولتی کشور امارات از این طریق روی دستگاه‌های موبایلی شهروندان ارایه می‌گردد.
در این پورتال همچنین آخرین به‌روزرسانی‌ها و خدمات مربوط به سیستم mGovernment از جمله اتفاقات مختلف، برنامه‌ها، ابزارهای جدید و خدمات دولتی در اختیار اماراتی‌ها قرار می‌گیرد.
 
این سایت اینترنتی به صورت مستقیم با پورتال جامع دولت امارات متحده عربی در ارتباط است و یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم داده‌های باز(bayanat.ae) و سیستم مشارکت الکترونیک(sharik.ae) محسوب می‌شود.
 
"حامد عبید المنصوری" معاون مدیرکل واحد اطلاعات و دولت الکترونیکی در سازمان TRA و مدیر سیستم mGovernment Initiative گفت: «راه‌اندازی پورتال موبایلی دولت تاکید فراوان ما بر اثرگذاری سیستمmGovernment  را در طرح‌های مختلف نشان می‌دهد تا مردم بتوانند هرچه بیشتر از این خدمات بهره‌مند شوند».
 
این پورتال جامع گالری ابزارها، کدهای کوتاه، ابتکارات mGovernment، جوایز،‌ اخبار،‌ مراسم‌ها و دیگر منابع مرتبط را شامل می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.