سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 18, 2014
12:48 سه شنبه، 29ام بهمنماه 1392
کد خبر: 60907

پرداخت موبایلی قبض با اسکن بارکد

معرفی برنامه کاربردی منتخب هفته به یک اپلیکیشن بانکداری موبایل اختصاص دارد که برای سیستم‌عامل اندروید و IOS عرضه شده و قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر نرم‌افزارهای بانکداری همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این بار معرفی برنامه کاربردی منتخب هفته به یک اپلیکیشن بانکداری موبایل اختصاص دارد.این برنامه کاربردی برای سیستم‌عامل اندروید و IOS عرضه شده است.
 
«سامانک» اپلیکیشن بانکداری بانک سامان است که در مقایسه با برنامه‌های بانکداری سایر بانک‌ها دارای قابلیت‌های بیشتری است.
 
از جمله اینکه اغلب نرم‌افزارهای بانکداری ایرانی تنها برای اندروید عرضه شده‌اند یا نسخه IOS آنها برای محصولات جیبرگ شده اپل عرضه شده‌، اما این نرم‌افزار به صورت رسمی در App store اپل به ثبت رسیده است. طراحی مناسب و رابط کاربری روان از ویژگی‌های ظاهری این نرم‌افزار است. همچنین این برنامه دارای ویژگی شناسایی بارکد است که برای کاربر قابلیت جذابی است.
 
ورود به برنامه با واردکردن شماره مشتری و رمز آغاز می شود.
 
سپس لیستی از خدمات برنامه ارائه می‌شود. این خدمات جز امکانات اولیه اپلیکیشن‌های بانکداری همراه محسوب می‌شود و در بسیاری از نرم‌افزارهای بانکداری بانک‌های دیگر نیز یکسان است.
 
اما این نرم‌افزار یک قابلیت لذت‌بخش نیز دارد و آن پرداخت قبوض از طریق بارکد است تا سرانجام بارکدهایی که سال‌ها در کنار قبوض به چشم می‌آیند، استفاده شوند.
 
برای استفاده از این خدمت، کاربر باید به قسمت خدمات کارت وارد شود و گزینه پرداخت قبض را انتخاب کند.
 
سپس در صفحه‌ای که برای پرداخت قبض نمایش داده می‌شود، علاوه بر امکان رایج و معمول پرداخت از طریق شناسه قبض و شناسه پرداخت، امکان پرداخت از طریق اسکن بارکد نیز پیش‌بینی شده است که استفاده از این روش برای گوشی‌ یا وسایل همراهی با این قابلیت فراهم است.
 
بارکد قبض از طریق دوربین گوشی‌تلفن همراه، اسکن می‌شود.
 
پس از اسکن بارکد، مشخصات قبض تشخیص داده می‌شود. که با تایید کاربر در مرحله آخر، پرداخت قبض انجام می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.