اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 23, 2014
12:22 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61025

اظهارات مدیران ارشاد درخصوص نظارت بر محتوای آهنگ های پیشواز

مسئولان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حاشیه بازدید وزیر ارشاد از این مرکز، معضلات و مشکلات پیش روی این مرکز برای توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال را عنوان کردند.
 
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید و از بخش‌های نشر دیجیتال،‌ رسانه‌های برخط‌، روابط عمومی و امور بین الملل، شبکه ملی فرهنگ‌ و امور رسانه‌های همراه و هوشمند دیدن کرد.
 
توقف توسعه خانه های فرهنگ
 
در این مراسم مهدی افراسیابی مدیر بخش شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال درباره جزئیات این برنامه توضیح داد: قرار بود در دولت گذشته ما 500 خانه فرهنگ داشته باشیم اما 300 خانه فرهنگ راه اندازی شد و به علت کمبود بودجه بقیه واحدها مسکوت ماندند. با توجه به اینکه این 300 مرکز فاز آزمایشی خود را گذرانده‌اند و نتایج بسیار موفقی داشتند ما طرح توسعه آنها را طراحی کرده‌ایم به نحوی که  برای توسعه این طرح اگر بتوانیم همکاری همه دستگاه‌ها را داشته باشیم آینده خوبی در انتظار خانه‌های فرهنگ و پایگاه‌های دیجیتال خواهد بود.
 
راه اندازی تور مجازی و کتابخانه های بدون قفسه بر بستر شبکه ملی فرهنگ
 
وی با بیان اینکه با همکاری صدا و سیما و با استفاده از پایگاه‌های دیجیتال که امکانات بسیار خوبی دارند‌، می‌توانیم آموزش را تا دوردست ترین روستاها ببریم گفت: توریسم محلی، تور مجازی،‌ کتابخانه‌های بدون قفسه و رسانه محلی از جمله طرح‌های شبکه ملی فرهنگ است.
 
افراسیابی ادامه داد: بحث مهم دیگری که ما می‌خواهیم در پایگاه‌های دیجیتال راه اندازی کنیم موضوع سلامت الکترونیک است که از طریق آن بیماران می‌توانند به صورت مجازی با دکتر ملاقات کنند. همچنین دیدارهای مقامات رسمی با مردم نیز می‌تواند در این پایگاه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود. در حقیقت ما به طور خزنده با توسعه این طرح شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی می‌کنیم.
 
نظارت بر محتوای آهنگ های پیشواز
 
امیر سیاح مدیر بخش امور رسانه‌های همراه و هوشمند مرکز رسانه‌های دیجیتال نیز در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توضیح وظایف این بخش پرداخت و گفت: یکی از ماموریت‌های مهم مرکز بحث رگولاتوری محتوا است؛ ما می‌توانیم برای بخش‌های مختلف وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت ارشاد تولید محتوا کنیم. مثلا سامانه‌ای را برای دفتر شعر و موسیقی وزارت ارشاد طراحی کرده‌ایم که در آن، این دفتر می‌تواند بر روی محتوای آهنگ‌های پیشواز نظارت داشته باشد.
 
علی جنتی نیز در واکنش به توضیحات سیاح اظهار داشت: در حال حاضر ما قانون تبلیغات را به صورت یک لایحه به دولت داده‌ایم تا بتوانیم از طریق آن ساماندهی تبلیغات را داشته باشیم.
 
مسوول واحد رسانه‌های برخط این مرکز نیز در حضور وزیر ارشاد، اضافه کرد: ما در بحث تولید محتوای فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی بسیار عقب هستیم. وزارت ارشاد هزاران کار در حوزه کتاب انجام می‌دهد اما در این حوزه فعالیت چشمگیری انجام نداده است.
 
نیاز به قانونمندی در حوزه نشر دیجیتال
 
جاودانی مدیر بخش نشر دیجیتال نیز در بازدید وزیر ارشاد از این بخش به رسمیت شناخته نشدن ناشران دیجیتال اشاره و تصریح کرد: ما ناشران دیجیتال را به عنوان ناشر می‌شناسیم اما قانون، مالیات و بیمه آنها را به عنوان ناشر نمی‌شناسد.
 
وزیر ارشاد نیز در پاسخ گفت: باید سعی کنیم این موضوع را قانونمند کنیم با توجه به اینکه یک قانونی در این زمینه وجود دارد می‌توان از مجلس برای ناشران دیجیتال نیز استفساریه گرفت و یا با مسئولان اداره مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی طی جلساتی این موضوع را حل کرد.
 
جاودانی نیز در ادامه توضیح داد: ما قبلا با مسئولان مالیاتی صحبت کرده‌ایم و آنها به این شرط که مرکز رسانه‌های دیجیتال تنها مرجعی باشد که مجوز برای ناشران دیجیتال صادر کند‌، این موضوع را پذیرفتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.