تبلت

تلفن همراه

March 10, 2014
16:20 دوشنبه، 19ام اسفندماه 1392
کد خبر: 61257

محصولات دوست داشتنی به‌عنوان هدیه نوروزی

اگرچه بازار خرید و فروش کامپیوتر این روزها بی‌رونق است اما برخی از کالاها وضعیت بهتری نسبت به سایرین دارند.
 
تبلت‌های ارزان‌قیمت که بین 200 تا 400 هزار تومان قیمت دارند از این دسته‌اند. نمونه‌هایی که بنا بر اعلام فعالان بازار بیشترین حجم تقاضا در بازار تبلت را به خود اختصاص داده و موجب بزرگ شدن بازار این کالا شدند.
 به گفته فعالان بازار، طی هفته‌های اخیر با وجود بی رونقی در بازار خرید و فروش نوت‌بوک و تبلت‌های گران‌قیمت و همچنین کالاهای کامپیوتری بازار خرید و فروش تبلت‌های ارزان‌قیمت وضعیت بهتری دارد. 
آنها با اشاره به این مطلب که بیشتر خریداران این کالا را به عنوان هدیه نوروزی خریداری می‌کنند گفتند تغییرات قیمت تاثیر چشمگیری روی قیمت نمونه‌های 200 تا 300 هزار تومانی نگذاشته و به همین دلیل بازار این کالا رونق نسبی دارد.
با توجه به این موضوع در این بخش به معرفی برخی از نمونه‌های پرفروش بازار پرداخته‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:
 
فوق ارزان‌هایی که جای هدایای نوروزی را گرفته‌اند
بازار خرید و فروش تبلت‌های ارزان و فوق ارزان با تنوع بالایی روبه‌رو است. به گفته فعالان بازار؛ تنوع برند در بازار نمونه‌های فوق ارزان‌قیمت و ارزان در حد چشمگیری است و به بیش از 30 مورد می‌رسد. به گفته آنها برندهایی نظیر کوبی، مارشال، آرکاس، آیناول، اکستروم، اسمارت تاچ و… از برندهای عرضه‌کننده تبلت‌های ارزان در بازارند که این روزها مورد توجه خریداران هدایای نوروزی واقع شده‌اند.
به گفته رسولی یکی از فعالان بازار؛ در کنار این برندها نمونه‌های ایرانی هم در بازار موجودند که با قیمت ارزانی به فروش می‌رسند. برندهایی نظیر دیمو، فراسو…. 
وی مدل‌های D700 از خانواده دیموی ایرانی را که با قیمت 270 هزار تومان به بازار عرضه شده یکی از محبوب‌های بازار معرفی کرد. مدل‌های D500 که با قیمت 230 هزار تومان، D500S که با قیمت 250 هزار تومان و D700S که با قیمت 350 هزار تومان به فروش می‌رسند نیز از تبلت‌های محبوب این برند ایرانی در بازارهای تهران و شهرستان‌ها است. مدل D8810 هم که با قیمت 690 هزار تومان به بازار عرضه شده است یکی از نمونه‌های حرفه‌ای این خانواده است.
به گفته این فعال بازار، تبلت‌های ایرانی با نمونه‌های چینی موجود در بازار قابل رقابت بوده و قیمت مناسبی دارند. ضمن اینکه خدمات پس از فروش مطلوبی به خریدار ارائه می‌کنند. این در حالی است که گروهی از عرضه‌کنندگان تبلت‌های چینی می‌گویند نمونه‌های ایرانی به‌دلیل تنوع کم در مدل قابل رقابت با نمونه‌های وارداتی نیستند.
یکی دیگر از فعالان در این باره به «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید شاید تنوع محصولات ایرانی در حوزه تبلت کم باشد، اما این تبلت‌ها از خدمات پس از فروش مطلوبی بهره‌مندند و می‌توان با خیال راحت آنها را خریداری کرد.
این فعال بازار هم مدلFast 717 Black-3G را تبلت‌های محبوب فراسو در بازار ایران معرفی کرد که قیمتی در حدود 590 تا 595 هزار تومان 
دارد. یکی دیگر از فعالان بازار هم مدل‌هایME-702 – 8GB و ME- 703 از برند مارشال را از تبلت‌های محبوب بازار معرفی کرد که قیمتی بین 250 تا 300 هزار تومان دارند.
 مدل MID7035 کوبی، TD7017508 و  TC7016504 اسمارت تاچ، مدل‌های WTAB 702 و ILIFE  I710B از برند آیناول و… هم برخی از نمونه‌های فوق ارزان بازار هستند که قیمتی بین 180 تا 300 هزار تومان دارند.  این تبلت‌ها مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید و اکثرا دارای صفحه نمایش‌های لمسی 7 اینچی با کیفیت 800 در 480پیکسل هستند که کیفیت تصویر چندان بالایی ارائه نمی‌کند. ظرفیت حافظه اکثر این تبلت‌ها نیز هشت گیگابایت است. همچنین، پردازنده‌ای روی این تبلت‌ها نصب شده است که از عهده رفع نیازهای روزمره کاربر برای گشت‌زنی در اینترنت و انجام برخی از بازی‌های کامپیوتری برآید.
فعالان بازار اعلام کردند این تبلت‌ها برای دانش‌آموزان و افرادی که انتظاری بیش از انجام امور عادی روزمره از کامپیوتر همراه خود ندارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.