تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 30, 2014
8:12 یکشنبه، 10ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61433

گارتنر: امسال 2.5 میلیارد دستگاه الکترونیکی وارد جهان می‌شود

مرکز تحقیقاتی گارتنر در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داد که عرضه جهانی مجموع دستگاه‌های الکترونیکی شامل رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های فوق‌همراه و تلفن‌های همراه در سال 2014 میلادی نسبت به سال قبل 6.9 درصد رشد می‌کند تا با این اتفاق 2.5 میلیارد انواع دستگاه الکترونیکی در سال 2014 وارد بازار جهانی شود.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که فروش اندک رایانه‌های شخصی قدیمی همچنان مهم‌ترین عامل در کاهش عرضه جهانی محصولات الکترونیکی محسوب می‌شود، گارتنر پیش‌بینی کرده است که در سال 2014 میلادی شاهد کاهش فروش تبلت‌ها نیز خواهیم بود.
 
"رانجیت آتوال"(Ranjit Atwal) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «تبلت‌ها که باعث شدند فروش جهانی نوت‌بوک‌ها کاهش یابد،‌ از امسال به بعد با کاهش فروش در بازار جهانی مواجه خواهند شد. زیرا کاربران خانگی و تجاری سعی می‌کنند ابزارهای مناسبی خریداری کنند که با نیازهای آن‌ها سازگاری بیشتری داشته باشد».
گارتنر در ادامه توضیح داد که کاربران امروزی ارزش قابلیت‌های به کار رفته در دستگاه را نسبت به قیمت آن می‌سنجد و این مسئله باعث شده است تا فروش بسیاری از محصولات فناوری در سراسر جهان کاهش یابد. به همین خاطر شرکت‌های الکترونیکی بزرگ این روزها می‌کوشند با تمرکز بر روش‌های جدید کاربران را متقاعد به خرید محصولات جدید کنند.
 
پیش‌بینی شده است که در سال 2014 میلادی بازار جهانی رایانه‌های لوحی رشد 38.6 درصدی را تجربه کند که البته این رقم از میزان رشد سال گذشته بسیار کمتر است. گارتنر همچنین توضیح داد که به‌جز آمریکای شمالی، بازار جهانی تبلت‌ها در سال 2014 میلادی رشد میابد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.