اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

April 19, 2014
14:11 شنبه، 30ام فروردینماه 1393
کد خبر: 61725

پاسخ مخابرات به گزارش تحلیلی مرکز پژوهشهای مجلس: طی 4 سال 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت

در پی انتشار گزارشی توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با عنوان بررسی وضعیت ارائه خدمات تلفن ثابت در کشور ، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران زیر توضیحاتی به شرح زیر برای این مرکز ارسال کرده است.

شرکت مخابرات ایران هم اذعان دارد که تلفن ثابت مهمترین و قدیمی ترین ابزار ارتباطی مردم بویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر است ، لـــذا همواره طی سال های بعد از خصوصی سازی بر توسعه آن همت گمارده و طی 4 سال بالغ بر 4000 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است و روند توسعه آن همچنان ادامه دارد. ضمناً توجه به نکات زیر نیز ضروری است :
 
1-روند سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت از ابتدای سال 2000 میلادی با رشد تلفن همراه در جهان منفی بوده است.
 
2-میانگین ضریب نفوذ جهانی تلفن ثابت 17 است ، لیکن در کشور ما این ضریب بالای 36 درصد یعنی بیش از دو برابر میانگین جهانی است.
 
3-طی چهار ســـــــال بعد از خصوصی سازی بالغ بر 3 میلیون خط تلفن ثابت در مناطق شهری و روستایی راه اندازی شده است.
 
4-طی همین مدّت ، سالانه مبالغ قابل توجهی از درآمد اپراتورهای تلفن همراه ( 3 درصد ) به عنوان USO به دولت پرداخت و دولت موظف بوده در بخش ارتباط رسانی به مناطق محروم سرمایه گذاری کند. شایان ذکر است در سال 92 و با روی کار آمدن دولت جدید بخشی از این اعتبارات به شرکت مخابرات ایران بــرای سرمایه گذاری در توسعه تلفن ثابت در مناطق روستایی پرداخت شده است.
 
5-با توجه به دسترسی و گستردگی فزاینده امکانات ارتباطی سیار و ثابت ، استفاده از تلفن های همگانی روند کاهشی چشمگیری داشته لیکن هم اکنون بیش از 180 هزار دستگاه تلفن همگانی در کشور فعال است.
 
6-توسعه اینترنت پر سرعت ، واگذاری به روز تلفن ثابت ، ارائه خدمات ارزش افزوده ، ساماندهی امور مشترکین، ارائه خدمات جدید ، ایجاد یکپارچگی در ارائه خدمات ، ارتقاء کیفیت خدمات و … از جمله برنامه های فعلی و آتی شرکت مخابرات ایران است که با جدیت در حال پیگیری است.
 
با عنایت به مراتب فوق ، انتظار دارد ، کارشناسان محترم مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با تعامل بیشتر و دریافت اطلاعات دقیق تر نسبت به تهیه گزارش اقدام نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.