اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

April 29, 2014
14:58 سه شنبه، 9ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 61913

اختلال “وایبر” جهانی است

عملکرد اپلیکیشن پیام‌رسان وایبر (Viber) چند ساعتی است که دچار اختلال شده و کاربران موبایل برای متصل شدن با مشکل روبرو شده‌اند.
 
 
امروز برخی کاربران وایبر گزارش داده‌اند که این اپلیکیشن در دسترس آن‌ها نیست و نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. در همین رابطه وایبر برروی صفحه رسمی توییتر خود این توییت را منتشر کرده است: "ما در حال کار برروی این مشکل هستیم تا بتوانیم همه را دوباره به اپلیکیشن وایبر متصل کنیم. از اینکه با صبر خود ما را یاری می‌کنید متشکریم. اطلاعات درباره این مشکل برروی توییتر وایبر به روزرسانی می‌شود".
 
از زمان بروز این مشکل بعضا این شائبه ایجاد شد که این اپلیکیشن در ایران فیلتر شده اما بر اساس اعلام صفحه وایبر برروی توییتر ظاهرا این مشکل در سطح جهانی رخ داده است.
 
چند ماه پیش نیز چنین مشکلی برای برنامه وایبر بوجود آمده بود که این اختلال ظرف 24 ساعت برطرف شد.
 
وایبر از اپلیکیشن‌های محبوب تلفن همراه است که امکان مکالمه و ارسال پیام چند رسانه‌ای رایگان را به کاربران می دهد.
 
نرم‌افزار وایبر برای مک اواس، اندروید، سیستم‌عامل بلک‌بری، آی‌اواس، سیمبیان، بادا، ویندوز فون و مایکروسافت ویندوز در دسترس قرار دارد.
 
وایبر روی شبکه‌های نسل سوم شبکه تلفن همراه، پروژه مشارکتی نسل سوم شبکه تلفن همراه و وای-فای کار می‌کند. جهت کار با نرم‌افزار روی یک سیستم‌عامل مبتنی بر دسکتاپ الزامی است و باید نرم‌افزار وایبر را روی یک گوشی تلفن همراه نصب کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.