اپراتورها

امنیت

تلفن همراه

July 2, 2014
9:05 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63129

عضو کمیته فیلترینگ: تماس تصویری رایتل چاقوی دوکاره است!

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، با تاکید بر اینکه استفاده از تماس تصویری خطوط رایتل مانند چاقوی دوکاره دارای سود و ضرر است، گفت: فرهنگ استفاده از چنین تکنولوژی هایی باید در جامعه پدید آید زیرا استفاده از این تکنولوژی ها تبعات مثبت و منفی زیادی با خود به همراه دارد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، محمدعلی اسفنانیبا یادآوری بررسی برقراری تماس تصویری رایتل در شورای عالی فضای مجازی، افزود: برقراری تماس تصویری رایتل تکنولوژی جدیدی است که وارد کشور شده و بدون‌شک هر یک از انواع تکنولوژی‌ها در کشور دارای یکسری منافع و معایبی است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی منفعت‌های پیام‌های تصویری رایتل را می‌توان از بعد استفاده از تکنولوژی‌ها و فن‌آوری‌های به روز یا ارسال اسناد و مدارک مدنظر قرار داد اما بی‌توجهی به نحوه استفاده از آن ممکن است معایبی نیز با خود به همراه داشته باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره آثار و تبعات منفی استفاده از پیام‌های تصویری، تاکید کرد: استفاده‌های غیراخلاقی و خلاف شئون از نکات منفی این تکنولوژی است؛ با توجه به اینکه این وسیله از طریق خط تلفن همراه در اختیار همگان نیز قرار دارد گاهی از سوی خانواده‌ها قابل کنترل نیست لذا این خطر وجود دارد که در بین نسل نوجوان نیز اثرات منفی به دنبال داشته باشد.
اسفنانی با یادآوری اینکه باید خطرات استفاده از پیام‌های تصویری خطوط تلفن همراه مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: شاید گاهی بتوان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با فیلترینگ محدود یا کنترل کرد اما مراقبت از نحوه استفاده این‌گونه تکنولوژی‌ها ناشدنی و در بسیاری از مواقع کنترل آن بسیار سخت خواهد بود.
وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی باید در جامعه پدید آید، افزود: به طور مطلق نمی‌توان گفت که استفاده از آن مفید یا غیر مفید است زیرا این موارد مانند چاقوی دوکاره است که هم‌ دارای سود و هم ضرراست.
عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، درباره اظهارنظر شورای عالی فضای مجازی نسبت به بهره‌مندی از پیامهای تصویری رایتل، گفت: به طور دقیق نمی‌توان نظر شورا در این خصوص را دانست اما به نظر می‌رسد شورا نیز اعتقادی به رها شدن چنین موضوعی نداشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.