امنیت

فناوری اطلاعات

August 15, 2014
11:05 جمعه، 24ام مردادماه 1393
کد خبر: 63764

IBM تمرکز خود را بر حوزه امنیت کسب و کارها افزایش داده است

IBM شرکت Lighthouse را که تولیدکننده محصولات امنیتی است خریداری کرده است و قصد دارد از فناوری این شرکت در بخش نرم‌افزارها و خدمات مدیریت هویت استفاده کند.
 
به گزارش وب‌سایت computerworld، شرکت IBM از خرید گروه امنیتی لایت هاوس که یک شرکت عرضه‌کننده خدمات مدیریت هویت برای کسب و کارهای تجاری است خبر داده است. خدمات این شرکت تحت فناوری پردازش ابری عرضه می‌شود. IBM دو هفته پیش نیز شرکت CrossIdeas را که عرضه‌کننده نرم‌افزارهای ویژه کنترل برنامه‌ها و خدمات تحت پردازش ابری مورد استفاده کارکنان است، خریداری کرد و قرار است از فناوری این دو شرکت در بخش راهکارهای تحت پردازش ابری هویت مدیریت خود استفاده کند. تاکنون جزئیات بیشتری درباره معامله این دو شرکت با یکدیگر منتشر نشده است.
 
بر اساس این گزارش، شرکت IBM اعلام کرده است قصد دارد از ترکیب این دو شرکت مجموعه کاملی از نرم‌افزارها و خدمات امنیتی را عرضه کند که کسب و کارهای کاربر به کمک آن می‌توانند هویت کاربران نرم‌افزارها و برنامه‌های خود را کنترل و مدیریت کنند. کسب و کارهای تجاری به کمک راهکارهای مدیریت هویت می‌توانند مطمئن شوند که محتواهای دیجیتال و خدمات رایانه‌ای آن‌ها فقط در دسترس کسانی قرار می‌گیرد که واقعاً اجازه این کار را دارند.
 
امنیت کسب و کارها از جمله حوزه‌هایی است که IBM توجه خاصی به آن مبذول داشته است. این شرکت سالانه بیش از یک میلیارد دلار در زمینه پژوهش‌های مرتبط با امنیت کسب و کارها هزینه می‌کند و در حال حاضر شش هزار پژوهشگر و توسعه‌دهنده راهکارهای امنیتی را که در ۲۵ مرکز تاسیسات امنیتی در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند، در استخدام خود دارد. سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه خدمات امنیتی ظاهراً موفقیت‌آمیز بوده است، چرا که در درآمد IBM از محل عرضه خدمات و محصولات امنیتی در نیمه اول امسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.