فناوری اطلاعات

August 17, 2014
10:28 یکشنبه، 26ام مردادماه 1393
کد خبر: 63820

فورستر در پیش‏بینی خود درباره بازار IT تجدید نظر کرد

موسسه پژوهشی فورستر در پیش‌بینی خود از وضعیت بازار IT در سال جاری میلادی تجدید نظر کرده و گفته است نرخ رشد این بازار امسال کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.
 
به گزارش وب‌سایت computerworld، موسسه فورستر که پیش از این اعلام کرده بود هزینه‌کرد مردم دنیا در بازار محصولات IT امسال ۶.۲ درصد رشد خواهد داشت، اخیراً پیش‌بینی خود را پس گرفته و آن را به رقم ۳.۳ درصد کاهش داده است. پیش‌بینی جدید پژوهشگران این شرکت حکایت از آن دارد که مردم جهان امسال ۲.۲ تریلیون دلار در بازار محصولات IT هزینه خواهند کرد. این شرکت وضعیت بازار محصولات IT در نیمه اول امسال را ضعیف ارزیابی کرده است.
 
بر اساس پیش‌بینی جدید فورستر، آن بخش از بازار خدمات و کالاهای IT که بر فرایندهای مشتری‌محور متمرکز شده است، امسال بیشترین نرخ رشد را تجربه خواهد کرد. انتظار می‌رود این بخش از بازار با ۹.۶ درصد رشد به ۲۹۷ میلیارد دلار برسد. اندرو بارتلز، معاون و تحلیل‌گر ارشد فورستر در گزارشی در این باره نوشته است: افزایش فشار بر شرکت‌ها برای برآوردن نیازها و انتظارات جدید مشتریان که اقتصادهای پیشرفته به آن دامن می‌زنند باعث شده است شرکت‌ها بر سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های مشتری‌محوری مثل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، اتوماسیون‌های بازاریابی تحت فناوری پردازش ابری، نرم‌افزارهای همراه و تحلیل‌گرها و فناوری داده‌های کلان که برای شناسایی و جذب مشتریان جدید از آن‌ها استفاده می‌شود، بیشتر تاکید کنند. وی تاکید کرده است که ۵۰ درصد هزینه‌کردها در بازار فناوری‌های مشتری‌محور در کشور آمریکا صورت خواهد گرفت.
تحلیل‌گران فورستر انتظار دارند حوزه فناوری‌های مربوط به کارکنان کسب و کارها، مثل نرم‌افزارهای کسب و کار، رایانه‌های شخصی، تبلت، گوشی‌های هوشمند، خدمات مشاوره و غیره نیز امسال با ۲.۳ درصد رشد به یک تریلیون دلار برسد. پیش‌بینی شده است هزینه‌کردها در بازار زیرساخت‌های IT نیز با ۲.۵ درصد رشد به ۹۱۷ میلیارد دلار برسد.
 
بارتلز در بخش نتیجه‌گیری این گزارش نوشته است: مدیران IT کسب و کارها ممکن است تصور کنند کاهش نرخ رشد پیش‌بینی شده برای بازار فناوری‌های IT بدین معنا است که آن‌ها باید هزینه‌کرد و بودجه بخش فناوری‌های IT خود را کاهش دهند. چنین تصوری اشتباه است؛ چرا که در اکثر کشورها، بخش اعظم این کاهش مربوط به نیمه اول سال ۲۰۱۴ بوده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.