اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

September 8, 2014
16:06 دوشنبه، 17ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64180

سیستم‌های ابری بازار هارددیسک‌ها را کساد کرده است

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، فرآیند فروش هارددیسک‌ها متوقف شده است و این بازار تنها رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرده است که البته بیشتر آن مربوط به فروش این محصول در بازارهای نوظهور می‌شود.به گزارش وبسایت theinquirer، مرکز تحقیقاتی IDC در تازه‌ترین گزارش خود با عنوان "بررسی فصلی سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات" آمارها و پیش‌بینی‌های مربوط به فروش هارددیسک‌ها در بازار جهانی را منتشر کرد و توضیح داد که در فصل دوم از سال جاری میلادی ارزش بازار این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۴ درصدی به ۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.
 
به گفته مرکز IDC، این روزها بیشتر کاربران خانگی و سازمانی به‌جای ذخیره اطلاعات مورد نظر خود روی حافظه‌های داخلی سعی می‌کنند آن‌ها را روی سرورهای خارجی مبتنی بر سیستم‌های پردازش ابری ذخیره کنند و همین مسئله باعث کسادی بازار هارددیسک‌ها شده است.
"اریک شپارد"(Eric Sheppard) مدیر مرکز سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات در شرکت IDC گفت: «فروش سیستم‌های پیشرفته ذخیره‌ساز اطلاعات برای چهارمین فصل متوالی در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ با کاهش مواجه شد. فروش این سیستم‌های پیشرفته به قوت کاهش ارزش این بازار در فصل گذشته نبود، اما پایین آمدن محبوبیت حافظه‌های متوسط این مسئله را بیش از پیش نمایان کرد و البته کاهش درخواست خریداران باعث ایجاد تاثیر در بخش‌های دیگر بازار شد».
او در ادامه توضیح داد: «نقطه قوت در بازار جهانی حافظه‌هایذخیره‌ساز اطلاعات فروش سیستم‌های حافظه‌ای سطح پایین و افزایش فروش در منطقه خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین بود».
در این دوره زمانی شرکت EMC بزرگترین تولیدکننده حافظه‌های اطلاعاتی بود و ۳۰.۱ درصد بازار را در اختیار گرفت که البته سهم آن نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافت. در رتبه دوم نیز دو شرکت Netapp و IBM قرار گرفتند و رتبه سوم هم به شرکت HP اختصاص یافت. برای رتبه چهارم شرتک دل انتخاب شد و شرکت ژاپنی هیتاچی نیز در رتبه پنجم ایستاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.