تلفن همراه

گوشی

September 16, 2014
20:44 سه شنبه، 25ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64383

آیا کابوس دیگری برای فروش سامسونگ در راه است؟

نتیجه ارزیابی‌های جدید شرکت‌های آنالیز بازار کره ای نشان می‌دهد که سامسونگ در سه ماهه سوم سال نیز کماکان با کاهش سود و درآمد روبه رو خواهد شد.
 
آیا شوک دیگری در انتظار سامسونگ نشسته است؟ در حالی که خبر رسیده اپل با آیفون‌های 6 خود روزهای بی سابقه ای را در فروش تجربه می‌کند، به نظر امکان شوک فروش دیگری برای سامسونگ در راه خواهد بود. سامسونگ گلکسی S5 اگرچه توانست فروش خوبی را در بازار تجربه کند، ولی میزان فروش آن پایین‌تر از حد انتظار شرکت سازنده‌اش، سامسونگ بود. سامسونگ در سه ماهه دوم امسال، میزان سود ناخالص خود را 7.2 تریلیون وون اعلام کرد و شاید این عدد برای هر شرکتی بسیار قابل توجه باشد، اما نخستین بار بود که میزان سود سامسونگ به زیر هشت تریلیون می‌رسید. سامسونگ سر و صداها حول چنین اعداد و ارقامی را به هر صورت رد کرد. اما حالا به انتهای سه ماهه جدید و گزارش‌های مالی جدید نزدیک می‌شویم. در ابتدا تعدادی از شرکت‌های مالی کره ای پیش‌بینی سود ناخالصی 6 تریلیون وونی (حدود 5.8 میلیارد دلار) را برای سامسونگ در بازه زمانی جولای-سپتامبر داشتند. اما حالا گزارش جدید و به روز شده شرکت‌هایی چون IBK Securities نشان می‌دهد که میزان سود ناخالص غول کره ای تنها 5 تریلیون وون خواهد بود. اگر این پیش‌بینی 5 تریلیون وونی صحیح باشد، می‌تواند پایین‌ترین میزان سود سامسونگ از سه ماهه نخست سال 2012 با ثبت 5.7 تریلیون وون باشد. IBK Securities میزان این سود را برای سه ماهه سوم رقمی 5.2 تریلیون وونی اعلام کرده، در حالی که BS Securities و Samsung Securities این عدد را 5.7 تریلیون وون پیش‌بینی کرده‌اند. میزان درآمدهای کلی نیز در گزارش شرکت‌های مذکور چنین کاهشی را نشان می‌دهد. 
 
اما دلایل این اتفاق چیست؟ دلیل نخست مشخص است؛ شرکت‌های چینی که با محصولات ارزان قیمت خود روزهای تلخی را برای سامسونگ در چین رقم زده‌اند. دلیل دوم به اسمارت فون گلکسی S5 این شرکت مربوط می‌شود که اگرچه توانست جایگاه خوبی در بازار به دست بیاورد ولی نتوانست به خوبی نسل‌های پیشین خود ظاهر شود. سرانجام آخرین دلیل نیز آیفون‌های 6 اپل و انتظار بازار برای ورود این محصول به بازار ارزیابی شده است. امروز گزارش‌های عجیب و غریبی از فروش آیفون‌های 6 به گوش رسید و از طرفی سامسونگ نیز اسمارت فون فوق‌العاده ای چون گلکسی نوت 4 را به بازار وارد خواهد کرد ولی آیا سامسونگ توانایی رقابت با اپل را خواهد داشت؟ قضاوت سخت است و تنها می‌توان از دور، نظاره گر این رقابت و نتیجه آن بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.