تبلت

تلفن همراه

September 21, 2014
20:32 یکشنبه، 30ام شهریورماه 1393
کد خبر: 64471

واردات قانونی تبلت با محدودیت روبرو شد

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستورالعملی را به گمرکات ابلاغ کرده که دولت باید سریعا جلوی آن را بگیرد.
 
 
سید مهدی میرمهدی کمیجانی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به تصمیمات اخیر دولت در زمینه واردات تبلت  اظهار کرد: متأسفانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه‌ای را به گمرکات کشور در خصوص ترخیص تبلت ارسال کرد که عملا  دست واردکنندگان قانونی این کالا را بست.
وی درباره این بخشنامه گفت: در بخشنامه آمده است که تا زمانیکه نمایندگی‌های معتبر درست نشود نباید اجازه ترخیص به این کالا داده شود.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های دارای مجوز پیش از این مجبور بودند به ازای واردات خود تعرفه گمرکی را که درآمد دولت به حساب می‌آید، بپردازند، تصریح کرد: اکنون با وجود چنین تصمیمی، واردات قاچاق این محصول همچون موبایل بیشتر شده و درآمدهای دولت هم از این بخش کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: مسئولان این ستاد به هیچ عنوان از ما دعوت نکردند تا در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشیم در صورتیکه همه ما موافق واردات قانونی، سالم و ارائه محصولاتی با خدمات پس از فروش هستیم.
این دستورالعمل که از ابتدای شهریور اجرایی شده منجر به افزایش قیمت تبلت در بازارهای فروش و همچنین افزایش نرخ قاچاق در این حوزه شده است و واردکنندگان قانونی هم علی‌رغم ثبت سفارشی که داشتند اما محصولات‌شان به دلیل نداشتن مجوز در گمرک معطل مانده و ترخیص نشده است.
میرمهدی اذعان کرد: شاید خود این شرکت‌ها بگویند که 10 درصد واردات را در دست دارند در حالیکه 90 درصد بازار در اختیار آنهاست.
او یادآور شد: اکنون این واردکنندگان با توجه به بلبشوی بازار و انحصاری که در دست دارند به جای سود 10 هزار تومانی روی هر دستگاه، 100 هزار تومان سود می‌کنند و کسی نیست که جلوی آنها را بگیرد.
رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: با توجه به تاریخ ابلاغ این دستورالعمل از اول شهریور ماه، 60 تا 70 هزار تبلت با قیمت‌های بالا در بازار عرضه و به فروش رفته است.
میرمهدی درباره اقدامات انجام شده از سوی این اتحادیه برای جلوگیری از قاچاق تبلت در بازاری که نماینده رسمی برای فروش دارد، گفت: نامه‌هایی برای وزیر صنعت، معاون وزیر،رییس اتاق ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نوشتم  و در جلسه‌ای که هفته گذشته این سازمان برگزار کرد، موضوع را در حضور علنی بسیاری از واردکننده‌ها، فرمانداری، گمرک و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشدار دادم و گفتم که این کار ضربه شدیدی را در آینده به کشور وارد می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.