امینت

تلفن همراه

September 28, 2014
21:49 یکشنبه، 6ام مهرماه 1393
کد خبر: 64641

خطرات جدی ارسال پیامک با عینک گوگل در حین رانندگی

اگر چه برخی فکر می‌کنند ارسال پیامک با عینک هوشمند گوگل در حین رانندگی کاری ایمن است، اما یک مطالعه نشان می‌دهد این کار به اندازه ارسال پیامک با گوشی همراه خطرناک است.
 
به گزارش فارس به نقل از پی سی ورلد، محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی با استفاده از یک شبیه ساز رانندگی و بررسی نحوه ترمزکردن کاربران در زمان مواجهه با مانع ناگهانی در حین ارسال پیامک به این نتیجه دست یافته اند.
 
بر اساس این بررسی تفاوت معناداری در سرعت و نحوه واکنش رانندگان در زمان استفاده از عینک گوگل یا گوشی برای ارسال پیامک وجود ندارد. تا پیش از این تصور می شد چون در عینک گوگل از فرامین صوتی برای تهیه و ارسال پیامک استفاده می شود امنیت بیشتری وجود خواهد داشت، اما این بررسی ثابت می کند مغز در این حالت هم به همان اندازه ارسال پیامک با گوشی دچار حواس پرتی می شودو لذا حتی نگاه کردن به مسیر در این شرایط مشکل حواس پرتی را رفع نمی کند.
 
نتایج این بررسی زمینه را برای ممنوعیت استفاده از عینک دیجیتال گوگل در حین رانندگی فراهم خواهد آورد. سال گذشته هم تحقیق مشابهی توسط دانشگاه یوتا انجام شده و در جریان آن خطرات فراوان ارسال پیامک در حین رانندگی برای سرنشینان خودرو و همین طور عابران پیاده به اثبات رسیده بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.