امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 13, 2014
15:37 پنجشنبه، 22ام آبانماه 1393
کد خبر: 65419

مهم‌ترین اولویت‌های مدیران IT در سه سال آینده: امنیت، مدیریت ابزارهای همراه و داده‌های کلان

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد امنیت، مدیریت ابزارهای همراه و داده‌های کلان مهم‌ترین اولویت‌های مدیران برجسته آی‌تی در سه سال آینده خواهد بود.
 
به گزارش وب‌سایت techproresearch، شرکت Tech Pro Research با انجام پیمایشی دریافته است در سه سال آینده امنیت، مدیریت ابزارهای همراه و فناوری داده‌های کلان جزء مهم‌ترین اولویت‌های مدیران برجسته آی تی خواهد بود. این یافته حاصل یک نظرسنجی آنلاین است که ۴۱۸ نفر از مدیران برجسته آی تی در آن شرکت کرده‌اند. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد ارتقا امنیت، کاهش هزینه‌ها، سازگارتر کردن اپلیکیشن‌ها با فرایندهای کسب و کار و مدیریت پروژه از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت‌های تجاری در حوزه آی تی است. اما برای واحدهای آی تی شرکت‌ها و کسب و کارها مهم‌ترین اولویت‌ها عبارتند از افزایش بازدهی از طریق فناوری‌ها و افزایش کارایی و بهبود فرایندهای کسب و کار.
 
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که دو فناوری داده‌های کلان و پردازش ابری نیز مورد توجه شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری است اما این توجه با کمی تردید و بدبینی همراه است. یافته جالب دیگر این است که کسب و کارها بیش از آنکه احتمال دهند شرکت اپل در بازار سیستم‌های عامل دسکتاپی مورد استفاده کسب و کار بر مایکروسافت پیروز خواهد شد، معتقدند سیستم عامل لینوکس از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردار است.
 
در این پیمایش متخصصان و مدیران آی تی بیش از ۱۰ اولویت خود برای سه سال آینده را اعلام کرده‌اند که بر سر سه اولویت امنیت، مدیریت ابزارهای همراه و داده‌های کلان توافق بیشتری وجود داشته است. دیگر اولویت‌هایی که پاسخگویان در این نظرسنجی به آن اشاره کرده‌اند عبارت است از: دستیابی به یک تعامل کامل با کاربران از طریق ابزارهای آی تی، اتوماسیون کردن، پیکره‌بندی و تنظیم نرم‌افزارهای مورد استفاده، راهبردهای کار جمعی، تربیت صحیح متخصصین و نیروهای آی تی، سازگار کردن نرم‌افزارها با فرایندهای کسب و کار، افزایش دسترسی به زیرساخت‌های شبکه و افزایش عملکرد این فناوری‌ها، مدیریت طرح و سیستم و غیره.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.