سخت‌افزار

لبه تکنولوژی

January 10, 2015
15:37 شنبه، 20ام دیماه 1393
کد خبر: 66500

با CES 2015: شارپ نخستین تلویزیون 8 هزار پیکسلی جهان را عرضه کرد

شرکت شارپ در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی و دیجیتالی جهان موسوم به CES 2015 نسل جدید گیرنده‌های تلویزیونی خود را به نمایش گذاشت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از جمله تلویزیون‌های شرکت ژاپنی شارژ که توجه همگان را به خود جلب کرده است می‌توان به مدل 85 اینچی آن اشاره کرد که قادر است تصاویر را با کیفیت 8 هزار پیکسلی به نمایش بگذارد، مدل 120 اینچی که با کیفیت 4 هزار پیکسل عرضه شده است و تلویزیون 60 اینچی که بخش‌های صفحه‌نمایش آن برحسب نیاز کاربر می‌تواند به صورت عمودی یا افقی کنار یکدیگر قرار بگیرد.

تلویزیون 85 اینچی شارپ به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 7680 در 4320 پیکسل به نمایش بگذارد و به گفته کارشناسان، این نخستین گیرنده تلویزیونی جهان با کیفیت 8 هزار پیکسل محسوب می‌شود.

سرعت نمایشگر تصاویر روی نمایشگر این محصول 120 هرتز و کیفیت تصویر آن 12 بیت در هر پیکسل است و پیش‌بینی می شود که این محصول اوایل سال 2016 میلادی وارد ژاپن شود.

تلویزیون 120 اینچی این شرکت که قادر است تصاویر را با کیفیت 4 هزار پیکسل به نمایش بگذارد، به عنوان یک دیوار دیجیتالی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سالن‌های کنفرانس و کلاس‌های درس کارایی دارد.

تلویزیون دیگر این شرکت با اندازه 60 اینچ به گونه‌ای ساخته شده است که کاربران می‌توانند بخش‌های مختلف آن را مطابق سلیقه خود کنار هم بگذارند تا نمایشگر نهایی را براساس طراحی محیط پیرامون در اختیار بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.