سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 19, 2015
10:16 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66718

افشای مجدد آسیب‌پذیری‌های ویندوز توسط گوگل

علیرغم واکنش تند مایکروسافت، گوگل باز هم آسیب‌پذیری‌های برطرف نشده ویندوزهای 7 و 8 را منتشر کرده است.
پیش از این گوگل دو بار حفره‌های خطرناک ویندوز را افشا کرده بود. استدلال این شرکت این است که موضوع را ابتدا به اطلاع مایکروسافت رسانده و به این شرکت 90 روز مهلت می دهد تا وصله‌هایی برای رفع آسیب پذیری‌های ویندوز عرضه کند، اما مایکروسافت در این زمینه کند عمل می‌کند.
در مقابل مایکروسافت می‌گوید به این موضوع توجه کافی دارد و برای رفع آسیب‌پذیری‌های افشا شده توسط گوگل وصله‌هایی را در آخرین بسته نرم افزاری به روزرسان ویندوز گنجانده و این موضوع را به گوگل هم اطلاع داده، اما این شرکت دو روز قبل از عرضه بسته یاد شده دست به افشاگری در مورد مشکلات ویندوز زده و امنیت کاربران را به خطر انداخته است.
 
مایکروسافت مجددا اعلام کرده که برای برطرف کردن یکی از دو آسیب پذیری افشا شده توسط گوگل وصله ای طراحی کرده که آن را مطابق برنامه قبلی همراه با وصله های دیگری در ماه فوریه عرضه می کند. اما حفره افشا شده دوم را چندان مهم تلقی نمی کند و فعلا برنامه ای برای برطرف کردن آن ندارد.
 
مساله نگران کننده این است که گوگل جزییات فراوانی را در این زمینه در سرویس Google Code افشا کرده و به هکرها امکان داده تا بدافزارهایی برای سوءاستفاده از این وضعیت طراحی کنند. آسیب پذیری اول به هکرها امکان می دهد تا هویت کاربران ویندوز را جعل کرده و داده‌های در حال انتقال را رمزگذاری یا رمززدایی کنند و همه آنها را در صورت تمایل به سرقت ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.