امنیت

فناوری اطلاعات

January 31, 2015
10:50 شنبه، 11ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67068

۷۵۰ میلیارد تومان از ایمیل آمریکایی‌ها سرقت شد

پلیس فدرال آمریکا رسما اعلام کرد که ظرف ۱۴ ماه گذشته، دزدان سایبری بالغ بر ۲۱۵ میلیون دلار سرقت از کسب‌وکارها داشته‌اند.
بلاگ امنیتی کرِب عنوان کرده که اکثر کلاهبرداری‌های از این دست معمولا بعد از اینکه ایمیل مدیران یا کارمندان کسب‌وکارهای تجاری ربوده می‌شود، صورت می‌گیرد.
محققان فدرالی نیز عنوان کرده‌اند که گزارش خرابکاری‌های ایمیل از واحدهای کسب‌وکاری سرمنشأ عمده کلاهبرداری‌های سایبری در آمریکا بوده و روند آن همچنان در حال افزایش است.
در مدت زمان ذکر شده، فریب ایمیلی بیشتر شامل حال کسب‌وکارهایی بوده که از بسترهای ارتباطی تولید شده توسط تأمین کنندگان خارجی استفاده کرده یا پرداخت‌های خود را از طریق بستر سیم‌های مخابراتی انجام داده‌اند.
غالبا، قربانیان واحدهای کوچک و بزرگ تجاری، در حال خرید کالاهایی در حوزه‌های داروسازی، منسوجات، غذا یا مبلمان بوده‌اند که با چنین اتفاقی مواجه شدند.
پلیس اف‌بی‌آی به تمام آمریکایی‌ها هشدار داده تا به درخواست انتقال پول از طریق فضای مجازی دقت کنند؛ البته قید شده که نیازی نیست نسبت به تمامی تقاضای پرداختی قانونی که مورد وثوق همگان است، سوءظن ایجاد شود.
مرکز جرائم اینترنتی (IC3) می‌گوید که کلاهبرداری‌های سایبری با دقت، برنامه‌ریزی می‌شوند و برای مدت‌ها کمپانی مورد نظر مورد مطالعه قرار می‌گیرد.
ایمیل‌های کلاهبردار بعد از زیر نظر گرفتن کارمندان یک کسب‌وکار، از اعمال و رفتار آنها اطلاع یافته و معمولا در یک تایم مشخص تقاضای جعلی خود را ارسال می‌کنند؛ فرضا با رصد رفتار کارمندان متوجه سفر زودهنگام آنها می‌شوند و سعی می‌کنند با جا زدن خود در قالب آژانس‌های مسافرتی، جزییاتی از نحوه و زمان سفر به دست آورند و در موعد مقرر، عمل جعل را انجام دهند.
پلیس فدرالی گفته که بسیاری از جعل‌ها با فیشینگ ایمیلی کاربران صورت گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.