سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 16, 2015
20:13 دوشنبه، 27ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67560

نظارت پس از نشر در نرم افزارهای کاربردی توسط ناشران دیجیتال

در جلسه ای که با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و برخی از ناشرین دیجیتال برگزار شد، نظارت بر محتوای نرم افزارهای کاربردی خارجی با مشارکت ناشران دیجیتال صورت می گیرد. 
 
"دکتر سیدمرتضی موسویان" با اشاره به سرعت تغییر و تنوع سیستم عامل ها نسبت به سال های گذشته افزود: هم اکنون تغییر پارادایم ها و سرعت تغییر، این ضرورت را تحمیل می کند که با سرعت هرچه تمام تر تعامل با ناشران دیجیتال را بیش از گذشته انجام دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه دنیای نشر دیجیتال تنها با انتقال هایی که توسط ناشران صورت می گیرد معنا پیدا می کند، افزود: هم اکنون تولید کارهای فاخر به نازل ترین سطح  رسیده و هم اکنون ثبت کارهای فاخر نسبت به گذشته به دلیل مواردی همچون نبود اعتبار جهت حمایت از تولید، بحث بودجه و نقدینگی بسیار کاهش یافته است.
 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی و صدور مجوز انتشار بر عهده موسسات دیجیتال طبق قوانین و ضوابط مرکز رسانه های دیجیتال صورت می گیرد، افزود: هم اکنون این مرکز با به کار گیری از بهترین مشاورین و متخصین توانسته برنامه ای را در پیش گیرد که بر اساس آن بررسی و نظارت بر نرم افزارهای کاربردی به عهده موسسات  فرهنگی دیجیتال باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در طرح "نظارت پس از نشر" نرم افزارهای کاربردی، نظارت بر محتوا به صورت کامل بر عهده ناشرین دیجیتال است، افزود: این امر تصمیمی هوشمندانه است که هم اکنون در تمامی دنیا  درحال انجام است.
 
موسویان  با اشاره به اینکه اجرای ممیزی توسط ناشران دیجیتال ، این فعالیت ها را به رقابتی سالم تبدیل می کند؛ افزود: بر همین اساس تعهدات لازم  از موسسات صورت می گیرد تا این کار به درستی انجام شود چرا که زمان حضور در بازار برای نرم افزارهای کاربردی موسسات بسیار ضروری است.
 
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  یکی از وظایف مرکز را بازارسنجی  مناسب دانست و افزود: این مرکز با بازار سنجی درست و اشراف کامل به آن می تواند در صورت عدم نیاز، از ورود موسسات جدید به این عرصه جلوگیری کند.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات مداوم با ناشران دیجیتال افزود: بر اساس سیاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  پیشنهاد می شود تا هر چند ماه یک بار جلساتی با محوریت گزارش عملکرد و تعاملی نزدیک با ناشران دیجیتال برگزار شود  تا با کمک همدیگر به شناخت دقیقی از بازار دست پیدا کنیم.
 
در ادامه این جلسه "خداوردی لو" سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه برای اجرای نظارت پس از نشر در نرم افزارهای کاربردی منع قانونی برای انجام این کار وجود ندارد، افزود:  هم اکنون حوزه نظارت بر محتوا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اجرای آن را مرکز رسانه های دیجیتال برعهده دارد.
 
وی افزود: در شیوه جدید نظارت بر نرم افزارهای کاربردی یک نماینده به عنوان مدیر محتوایی جهت گذراندن دوره آموزشی ودریافت گواهی نامه های لازم و خود نظارتی توسط موسسات معرفی می شود و در جلسات آموزشی این مرکز حضور می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه ها می شود، افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان در تولید محصولات خود اشراف کامل دارند ، از این رو با دانستن ضوابط کامل مرکز می توانند در مرحله ابتدایی تمامی موارد را در نظر بگیرند.
 
وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مشارکت ناشران دیجیتال تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: فرصت ها شامل حضور موثر و به موقع محصولات در بازار است چرا که با به کارگیری شیوه نظارت پس از انتشار می توان از فعالیت موسسات زیر زمینی که برخی از محصولات را اینترنتی روانه بازار می کنند، جلوگیری کرد.
 
در پایان نقطه نظرات و پیشنهادات ناشرین دیجیتال جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.