تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

فناوری

گوشی

February 19, 2015
1:34 پنجشنبه، 30ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67627

نسخه بعدی اندروید مارس 2015 عرضه می‌شود

سیستم عامل Android 5.1 Lollipop تاکنون روی بسیاری از دستگاه‌های موبایلی آسیایی مبتنی بر Android One نصب شده است. اما بد نیست بدانید گوگل هنوز این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی خود را معرفی نکرده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این در حالی است که گوگل هنوز فرآیند به‌روزرسانی به Android 5.1 را در سری گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی Nexus آغاز نکرده است.

اگر شما هم فکر می‌کنید که این نسخه از سیستم‌عامل اندروید قرار است روی دستگاه‌های موبایلی بیشتر نصب شود، پاسخ آن است که گوگل این کار را از ماه مارس آغاز می‌کند و نخستین شرکتی که نسخه 5.1 سیستم‌عامل اندروید را به صورت رسمی در اختیار می‌گیرد، HTC است.

«مو ورسی» مدیر تولید شرکت HTC اعلام کرد که شرکت گوگل عرضه نسخه 5.1 سیستم‌عامل اندروید را از ماه مارس آغاز خواهد کرد.

او در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که صاحبان گوشی هوشمند HTC One Google Play Edition نخستین کسانی خواهند بود که نسخه آتی سیستم‌عامل اندروید را در اختیار می‌گیرند.

در این نسخه از اندروید حفره‌های امنیتی فراوانی وصله شده است و به گفته HTC، گوگل همچنان قصد دارد پس از این مرحله نسخه‌های بیشتری از Lollipop را ارایه دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.